התבטאות אומללה. שרת החוץ של שבדיה
התבטאות אומללה. שרת החוץ של שבדיהצילום: Mike Segar, רויטרס

הרשימה הערבית המשותפת תוקפת את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התבטאותו נגד שרת החוץ השבדית, מארגוט וואלסטרום, שקראה בדיון בפרלמנט להקים ועדה מיוחדת שתחקור האם ישראל מוציאה להורג ללא משפט פלסטינים, וזאת בהתייחסה לחיסולם של מחבלים שניסו לבצע פיגועי דקירה ודריסה.

בהודעה שפרסמה הסיעה נאמר כי ישראל חותרת לגייס את דעת הקהל העולמי לצידה באמצעות הצגתה כקורבן המנסה להגן על ביטחונו ועתידו בתואנה שהיא נתונה לאיום של השמדה.

עוד צוין, כי כל מי שחולק על ישראל ומבקר את מדיניותה ואת "פשעיה" נגד העם הפלסטיני מוקע כעוין וגזען, וישראל מנסה תמיד לשלול את הלגיטימיות של הקהילה הבינלאומית למתוח עליה ביקורת.

הרשימה הערבית המשותפת העלתה על נס את התבטאות שרת החוץ של שבדיה, בהדגישה כי ישראל מטילה מצור על הפלסטינים, עוצרת פלסטינים, מפקיעה את אדמותיהם, הורגת פלסטינים ודורשת מהעולם לעצום את העיניים.

לדבריה, "הכיבוש" הוא המקור הבסיסי לאלימות לקיצוניות ולמלחמה וכל עם לאורך ההיסטוריה שנאנק תחת כיבוש ניהל מאבק ולחם למען חירותו ועצמאותו.

לפני כחודש אמרה שרת החוץ השבדית כי "האסלאם הקיצוני הוא פועל יוצא של הייאוש והקיפוח בהם נתונים הפלסטינים". משרד החוץ הישראלי גינה את התבטאויותיה אשר הוגדרו "הצהרות חסרות אחריות והזויות. נותנת רוח גבית לטרור ומעודדת אלימות".