אוהדי בית"ר עם דגלי ישראל. מופע רגיל אצליהם
אוהדי בית"ר עם דגלי ישראל. מופע רגיל אצליהםצילום: פלאש 90

בבית"ר ירושלים כועסים כמו שלא כעסו ככה זה זמן רב, והאמת? יש להם על מה. 

במועדון מהבירה לא אהבו, בלשון המעטה, את החלטת תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף להעמיד אותם לדין בעקבות אירועי המשחק אמש בין הירושלמים לסכנין, משחק שהתקיים באצטדיון המושבה שבפתח תקווה בעקבות עונש רדיוס שספגו לפני כן הירושלמים. 

במועדון הירושלמי הגיבו בכעס גדול ובהלם להחלטת תובע ההתאחדות להעמידם לדין. לדברי המועדון הירושלמי האחריות על המשחק אמש נופלת על מספר רב של גורמים ובטח שלא רק עליהם, לדבריהם, "ההתנהלות סביב נושא המשחק מול בני סכנין של כל הגורמים האחראים, לרבות מנהלת הליגה הולידה את המצב בו אנו עומדים כעת".

עוד אמרו במועדון הבית"רי, "איך יכול להיות שמועדון שמשלם מכיסו כל כך הרבה כסף לצורך שיטור ואבטחה צריך גם לשאת בעונש, לאחר שעמדנו בכל הדרישות מצד המשטרה".

עיקר הכעס של הירושלמים עוסק בעיקר בענישה הסלקטיבית והמגמתית שקיימת. לטענת המועדון הירושלמי ישנה ענישה שונה בינם לבין מספר קבוצות, ובתוכם הקבוצה מסכנין. "במשחק המקביל בסכנין עמדנו תחת מתקפה והתקפה שסיכנה חיי אדם. נשמעו קריאות גזעניות, הושלכו חפצים לעבר כר הדשא ולעבר שחקני הקבוצה שלנו ומה היה העונש? מינורי בעליל", אמרו בבית"ר, "רק מולנו קל לנופף בחרב כל העת".

במועדון הכדורגל מירושלים מספרים כי גורמים במשטרה ובמנהלת הליגה אמרו כי שירת המנון המדינה הספונטנית, שירה אשר שרים אותה אוהדי הקבוצה מירושלים באופן תדיר לפני כל תחילת משחק של המועדון, היא זו שהתריסה והדליקה את אוהדי סכנין. "איך יכול להיות שבמדינת ישראל יבואו בטענות כלפי קבוצה אשר משמיעה את ההמנון הלאומי ויטענו כי מדובר בהתרסה?!?! בושה להעלות כלל את הרעיון הזה. איך יכול להיות שבחסות הדמוקרטיה ירשו לעצמם אזרחי המדינה, אשר נהנים ממנעמיה לצאת כנגד המדינה, כנגד ההמנון ועוד לקרוא ליציאה למלחמה (בדם ורוח נפדה את אל-אקצא), אין לזה פרשנות אחרת פרט להסתה וקריאת תיגר על שלטון החוק ועל זהות המדינה כמדינה יהודית".

בבית"ר תקפו בחריפות את התנהגות אוהדי סכנין כשאמרו עליהם כי התנהגותם של אלה מראה כי הם "חפצים במלחמה, שטופי שנאה ומעודדי רצח". "בזמן שברחובות ישראל נרצחים אזרחים (ברובם יהודים) בידי אזרחים על רקע לאומני, נשמעו באצטדיון קריאות שמחה ועידוד על הרצח הנורא בעתניאל יממה קודם. אבוי למדינה אשר נותנת יד לאמירות וקריאות מעין אלו. פשטנו רגל!!! בכל מדינה מתוקנת אחרת קריאות כמו אלו שנשמעו מצד אוהדי בני סכנין, היו עוצרים את המשחק, מרוקנים את היציע ואת כל הנוגעים בעניין זה היו משליכים לבית הסוהר - בחסות הדמוקרטיה. רק אצלנו במדינה נותנים לפחד מקריאות מעין אלו להיות מאובנים וחסרי פעולה".

בביתר אמרו כי אלה הציעו תרופה למכה בדמות האירועים האלימים במשחק בין שני מחנות האוהדים אמש. "עוד בתחילת העונה פנה אלי טביב לאנשי מנהלת הליגה בהצעה שקהל החוץ במפגשים בין בית"ר ירושלים לבני סכנין לא יותר להגיע למגרש, אך ההצעה נדחתה. במקום זה קיבלנו זירת קרב בשני מקרים. מה זה אם לא חוסר אחריות של אנשי מנהלת הליגה?!?! הרי מנהלת הליגה אמורה להיות למען ולטובת הקבוצות ולא ההיפך. התחושה היא כי יושבים במנהלת אנשים שכל רצונם להתעסק בכמה גדלה או לא גדלה ההכנסה".

"אין ספק שקל, נוח ואף מכוון לפגוע בבית"ר ירושלים, זאת למרות הניסיונות האמיצים של המועדון להילחם באלימות ובגזענות", אמרו במועדון.

שיא הכעס של הבית"רים הביא אותם להזהיר כי "אם יוחלט להעניש את הקבוצה במשחק רדיוס ו/או הפחתת נקודות למרות כל מה שנעשה מצידנו, הקבוצה לא תופיע למשחקים יותר. אין טעם ואין תכלית בריטואל הזה. אנחנו כבר לא לוקחים צד במשחק המכור הזה. שמנהלת הליגה, המשטרה ובית המחוקקים ייקחו את האחריות על הנעשה כאן", אמרו.

האם זהו איום סרק בלבד או שהפעם הירושלמים אכן ילכו עם האמת שלהם עד הסוף ולא יופיעו בליגה הבכירה במידה ויענישו אותם? נחכה ונראה.