ח"כ אורן חזן. הסתה לאומנית אלימה
ח"כ אורן חזן. הסתה לאומנית אלימהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

אחרי החלטת תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, להעמיד לדין את בית"ר ירושלים ובני סכנין על אירועי משחק הכדורגל ביניהן, כעת מגיעים אירועים אלו גם אל מליאת הכנסת.

בבקשה שהגיש היום (רביעי) ח"כ אורן חזן אל יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, כתב חזן כי הוא מבקש להעלות על סדר יומה של הכנסת הצעה דחופה בנושא "ביזוי המנון המדינה על ידי אוהדי בני סכנין במשחק נגד בית"ר ירושלים".

כזכור, במהלך שירת המנון המדינה, "התקווה" על ידי אוהדי בית"ר ירושלים, אקט קבוע במשחקה של הקבוצה הבית"רית, החלו אוהדי סכנין להפריע להמנון המדינה כשצעקו "ברוח ובדם נפדה את אל-אקצא". מעבר לזריקת האבוקות שכמעט ופגעה בקוון המשחק וכן שירי הלל לשהידים ושלל שירים בגנותה של המדינה, ביזוי המנון המדינה הוא גבול שאין לחצותו.

לדברי ח"כ חזן, "שיר זה ("ברוח ובדם נפדה את אל-אקצא", נ"ו) מלווה את כל גל הטרור וההסתה שאנו חווים במהלך החודשים האחרונים". 

עוד כתב חזן בבקשה, "בסרטון שפורסם רואים את השוטרים עומדים מהצד במהלך שירת ההסתה הזו ולא עושים דבר על מנת לעצור את ביזוי ההמנון". עוד ציין חזן, "על הקבוצה מסכנין ועל אוהדיה לא הוטלה שום סנקציה והיא לא צפויה לעמוד על כך לדין".

"נוכח ההסתה הלאומנית האלימה שהגיעה למגרשים", כתב חזן, "אני דורש לקיים על כך דיון במליאת הכנסת".

לערוץ 7 אמר ח"כ חזן, "אחרי שלמדנו כי בישראל 2016 מי שמרים דגל בגאווה הוא ימני קיצוני, ומי שמבזה את הדגל הוא גיבור תרבות, כעת אנו נחשפים שוב לתופעה קיצונית אסורה נוספת של ביזוי ההמנון תוך קריאות של הסתה חמורה לאלימות ורצח "בדם ואש נפדה את אל אקצא".

"אוהדי בני סכנין אינם מעל למדינה ובטח שלא מעל לחוק ובתוך האינתיפאדה השלישית שמתפתחת לנגד עינינו יש לגדוע את התופעה ולעצור את הטרור המילולי". עוד אמר ח"כ חזן "יש לאתר את הפורעים על פי התמונות שצולמו, לנקוט בצעדי ענישה מחמירים ולהנחות את כוחות הביטחון לפעול באופן מיידי במידה ומקרים כאלה ישנו בעתיד".

ח"כ חזן אמר כי צריך להעניש את סכנין בחומרה ולו רק בגלל ההסתה שעושים אוהדיה במשחקיהם באופן קבוע. "יש להפעיל ענישה כנגד קבוצת הכדורגל שפעם אחר פעם, המשחקים בהם היא לוקחת חלק, משמשים כר פורה להסתה נגד מדינת ישראל וסמליה".