רנדל. נפצע ברבע הראשון ובלעדיו מכבי לא הסתדרה
רנדל. נפצע ברבע הראשון ובלעדיו מכבי לא הסתדרהצילום: האתר הרשמי של היורוליג

בכורע. הסגל החסר והפצוע, היכולת החלשה אותה הם מציגים כבר זמן רב בליגה הישראלית ובזו האירופית ובעיקר הרוח המכבית שהלכה ונעלמה, אלו הסיבות להפסדם הראשון של המכבים מתל אביב בשלב הבתים השני של היורוקאפ הערב (רביעי) באולמם הביתי, היכל מנורה מבטחים.

הצהובים פגשו אמנם יריבה לא רעה בכלל בדמותה של קאזאן הרוסית, קבוצה בה משחק שחקנם לשעבר קית' לנגפורד, אך לפרקים רבים היה נראה שהיו יכולים לנצח אותם, בטח עם תמיכתם של 8,500 האוהדים שהגיעו ביום רביעי בשעה כה מוקדמת יחסית בכדי לדחוף את קבוצתם אל הניצחון החשוב. כל אלה לא עזרו. פציעה של בריאן רנדל כבר במהלך הרבע הראשון סתמה למעשה את הגולל על האפשרות לנצח הערב ולבסוף הצהובים מפסידים, 92:82.

בריאן רנדל אמנם פתח את המשחק עם דאנק גדול על הרוסים, אך אלה לא נבהלו וצלפו שתי שלשות מהירות שפתחו פער כבר לאחר 2 דקות של משחק. רנדל המשיך לככב בהתקפה הצהובה כשהפעם היה זה תורו למסור, ויחד עם רוצ'סטי מכבי עלתה ליתרון ראשון במשחק, 8:10. 

בריצה להתקפה מתפרצת נפצע רנדל שגם כך לא היה כשיר במאת האחוזים למשחק הערב ורק מפאת חשיבותו עלה לשחק תחת זריקה. רנדל ירד לקבלת טיפול רפואי בחדר ההלבשה ולא שב יותר אל הפרקט הערב. בלעדיו הצהובים לא הצליחו לברוח לרוסים כשרק רוצ'סטי אחראי להתקפות הצהובות ובסיום הרבע הראשון הראה לוח התוצאות, 24:23 לרוסים.

מכבי המשיכה להיראות בסדר עם פתיחת הרבע השני, כשדווין סמית' נכנס למשחק ויחד עם אוחיון שעלה לשחק על אף פציעה אותה הוא סוחב בלית ברירה, הובילו את מכבי ליתרון 28:32. שחקני קאזאן שנותרו במשחק ראו את המכבים כבר בורחים ליתרון 9 נקודות הפרש, 35:44, אבל קית' לנגפורד שמכיר את הצהובים היטב כשהצטיין במדי הקבוצה התל אביבית בעבר, התעורר ועם שלשה על הבאזר לסיום המחצית הראשונה קבע רק יתרון נקודה למכבי עם הירידה להפסקת המחצית, 48:49.

לנגפורד המשיך לעשות ככל העולה על רוחו גם ברבע השלישי ועם עשר נקודות מהירות בפתיחה הפך את התוצאה והחזיר את היתרון לזכות קאזאן הרוסית עם 58:49. לנדסברג דאג להשאיר את מכבי קרובה ושלשה של פניני קבעה שיוויון פעם נוספת במשחק, 64:64, שתי דקות לסיום הרבע השלישי. את הרבע הזה סיימה קאזאן ביתרון מזערי של שלוש נקודות, 71:68.

הרוסים השתלטו סופית על המשחק דווקא ברבע המכריע והחשוב מכל, הרבע הרביעי כששלשה של מילאקניס וסל נוסף של וויליאמס קבעה 78:70. המכבים יצאו אל פסק זמן אך גם זה לא עזר להם בדרך לאבד את הרוסים שברחו ליתרון דו ספרתי בן 11 נקודות, 83:72. משם הצהובים כבר לא חזרו.

לבסוף, המכבים עם הפסד בכורה במפעל היורוקאפ האירופי בתוצאה 92:82. למעשה, זהו הפסד שני ברציפות של הצהובים כשהפסידו בתחילת השבוע למכבי אשדוד/באר טוביה. את האוהדים שעשו מאמצים גדולים בכדי להגיע למשחק הערב זה איכזב ובגדול כשאלה יצאו מהאולם עוד לפני שריקת הסיום. במכבי צריכים להתחיל לחשוש לירידה נוספת במספר האוהדים במשחקיהם הקרובים ואולי אף במנויים בעונה הבאה. 

בשבוע הבא, יחד עם גל מקל שכבר צפוי לקבל את השחרור המיוחל שלו מהכוכב האדום בלגרד, מכבי מקווה לתת פייט יותר רציני לרוסים במשחק הגומלין ביניהן שיפתח את הסיבוב השני של שלב הבתים השני.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 20 (6 מ-14 ל-2), גיא פניני 15 (3 מ-7 ל-3), סילבן לנדסברג 12, טיילור רוצ'סטי 11 (1 מ-5 ל-3), איתי שגב 6, אייק אופייבו 5 (1 מ-4 ל-3), טרבור אמבקווה 4, ארינזה אונואקו 4, יוגב אוחיון 3 (1 מ-7 מהשדה), בריאן רנדל 2.

קלעו לקאזאן: קית' לנגפורד 30 (9 מ-15 ל-2, 4 מ-6 ל-3), לטביוס וויליאמס 12 ו-13 ריבאונדים, ארתורס מילאקניס 12 (4 מ-7 ל-3), ארט פרחוסקי 10, קינו קולום 10 ו-6 אסיסטים, קוסטס קיימאקוגלו 6, מרקו באניץ' 6, ולרי ליחודיי 5, אנטון פונקרשוב 1 ו-6 אסיסטים.