גאל גרינוולד בכנס. אתמול
גאל גרינוולד בכנס. אתמולצילום: יח"צ

בראש העין נערך אתמול (רביעי) כנס סיכום תהליך החזון וקביעת מטרות ותכנית הפעולה של גרעיני 'קרן קהילות'.

הכנס סיכם שנה של דיון מעמיק בימי עיון, קבוצות מיקוד ובשיח הגרעיני הרחב, סביב נושא החזון.

בכנס, שהתקיים בבית מורשת יהדות תימן בראש העין, השתתפו מנהלי גרעינים, רכזות קהילה וראשי גרעינים מכל הארץ וכן הרב ד"ר דני טרופר יו"ר קרן קהילות, הרב אלישע וישליצקי, יו"ר החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד, מנהל היחידה העירונית בחטיבה להתיישבות, מנכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר, מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, יועץ שר החקלאות, יועץ שר החינוך, מנכ"ל קרן קהילות ליאור ליפשיץ וחברי גרעינים מרחבי הארץ.

גרינוולד אמר בכנס, "אני מאוד שמח להיות כאן. זכיתי להיכנס לתפקיד הזה לפני כחודש-חודשיים, ולכן לא הייתי מעורב בעשייה המכובדת של החטיבה להתיישבות בכל מה שקשור לגרעינים העירוניים, ואני רק שומע דברים טובים על דברים שאני לא עשיתי. עשו את הדברים חנוך אלמסי (מנהל היחידה העירונית בחטיבה להתיישבות) שנמצא כאן ומגיעה לו תודה רבה וישר כח גדול".

לדבריו, "כשביקשו ממני לשאת דברים קפץ לי הפסוק שקראנו בשבת שעברה 'בנערינו ובזקנינו נלך'. אני חושב שהרעיון של הגרעין, של קבוצות שמגיעות בצפון בדרום ובמרכז, הרעיון העצום הזה לבוא ולתת בשורה לאותה עיר שבה אתה שותף, זה שליחות. זכיתי להיות מנכ"ל בנ"ע העולמי ולשלוח שליחים ברחבי העולם, ואני שמח שהיום יש לי זכות בארץ".

"הגרעינים זה שליחות בארץ", הדגיש גרינוולד. "אני חושב שהפעילות הזו היא פעילות מבורכת מאוד, אנחנו נעשה במסגרת הפעילות של החטיבה להתיישבות את הכל כדי שהחטיבה תמשיך להיות מעורבת בתחום הזה. אנחנו רואים את העשיה של הגרעינים כנדבך נוסף של העבודה של החטיבה. אנחנו נעשה את הכל כדי להמשיך ולתמוך בכלים שעומדים לרשות החטיבה להתיישבות, כדי לחזק את העשיה שלכם על מנת לחזק את הערכים היהודיים והציוניים".

מנכ"ל קרן קהילות, ליאור ליפשיץ סיכם את הכנס ואמר, "התהליך הארוך והמשמעותי שעברנו בשנה האחרונה, ההשתתפות והמעורבות של ראשי הגרעינים וחברי הגרעינים בכנס הזה, החשיבה המעמיקה והאחדות בין כל הגוונים של הציבור כפי שבאים לידי ביטוי בגרעינים הם הוכחה נוספת לאמון ולסולידריות שקיימים בין כל החברים שהגיעו לכאן היום. אותו אמון ואותה סולידריות באים לידי ביטוי במקומות נוספים כמו בתכנית 'סולם יעקב', תכנית הליווי למנהלים שהתחלנו בה לפני זמן מה שבה מנהלי גרעינים וותיקים מלווים מנהלי גרעינים צעירים".

"בדרך הזו נוכל להמשיך כאגודה אחת ולהגשים את חזון קרן קהילות -  להיות שותפים מתוך ענווה במהלך הלאומי של תחיית האומה באמצעות ביסוס חיים קהילתיים של משפחות הפועלות בעשייה תורנית, חברתית וציונית מתוך עולם של תורה", הוסיף.