רובע יהודי בבלגיה
רובע יהודי בבלגיהצילום: ג'והנה גרעון, פלאש 90

עיתון יהודי בלגי הגיש תלונה רשמית נגד יומון בלגי שפרסם ראיון עם מכחיש שואה שטען כי אף אחד לא נהרג בתאי גזים של נאצים. לתביעה הצטרף הארגון המפקח של לשכת העיתונות.

בתלונה נגד העיתון צוטטה חקיקה מ־ 1995, האוסרת לטעון את הטענה שהשואה לא קרתה – חוק שהיומון הפר על ידי פרסום הראיון עם זיגפריד רבייקה, איש ימין קיצוני.

בראיון שפורסם בתחילת החודש, טען בייקה, שלו הרשעות מרובות על הסתה לשנאה גזענית נגד יהודים והכחשת השואה, כי "כמובן שתאי גזים היו קיימים, אולם היו קיימים לחטא את הבגדים של האנשים שעברו דרכם. אבל תאי גזים שנועדו להרוג אנשים מעולם לא היו קיימים".

הסוכנות הבלגית למאבק באפליה, ICGK, מסרה כי היא בוחנת נקיטת אמצעים משפטיים נגד רבייקה על הצהרה זו וראש העיר אנטוורפן הביע תמיכה בתביעה.

"העיתון שותף לעבירה זו לכל דבר וענין, וצריך להענש על מעשיו", אמר פרייליך, עורך העיתון היהודי, שיחד עם הארגון המפקח של לשכת העיתונות התלוננו למועצת העיתונות הבלגית על מה שהם תיארו כ"הפרה אתית" גם אם הדבר לא ייחשב כעבירה על החוק.

"גם בארצות הברית, שבה חופש ביטוי גדול יותר מאשר באירופה, עיתון גדול, כמו למשל, וושינגטון פוסט, לא ישקול ראיונות עם דויד דיוק מכחיש השואה האמריקאי", ציין פרייליך.