אוהדי מכבי. בימים טובים יותר
אוהדי מכבי. בימים טובים יותרפלאש 90

יממה לאחר ההפסד לקאזאן הרוסית בתוצאה 92:82 במה שהיה להפסדם הראשון במפעל היורוקאפ, במכבי תל אביב מנסים להסיט את האש מהיכולת החלשה שלהם, כשאלה מצביעים על אוהדיהם ככאלה שלא היו שם בשבילם ברגעים החשובים.

כזכור, עוד לפני שריקת הסיום במשחק אמש מול קאזאן הרוסית, החלו אוהדי הצהובים לשרוק בוז לעבר השחקנים בצהוב שעל הפרקט וחלקם אף נטשו את היכל מנורה מבטחים, אולמם הביתי של הצהובים. גם בסיום המשחק, כשניגשו השחקנים בכדי להודות לאוהדים על התמיכה, החלו האחרונים לשרוק לעבר השחקנים שריקות בוז רמות ואף קראו לעבר חלקם לעזוב את הקבוצה.

שריקות הבוז והאכזבה הגדולה של האוהדים הצהובים לא נעלמה מעיני המאמן, שחקנים והמועדון כולו, כשאלה התייחסו בהרחבה להתנהגות האוהדים ולמידת אכזבתם. 

במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק אמש, אמר המאמן ז'אן טבק כי הוא מבין לליבם של האוהדים אך זו תוצאה ישירה של סגל חסר.  "כששחקנים משחקים כל כך הרבה דקות ברור שההגנה תהיה פחות טובה. אנחנו משחקים רק עם רכז אחד למשך מרבית המשחק, אז אי אפשר לקרוא לזה סגל מלא. יכול להיות שהיינו יכולים להיראות יותר טובים בהגנה, אבל זה קשה כשאין לך שחקנים", תירץ טבק.

על תגובת הקהל אמר המאמן הקרואטי, "אני מצטער שהקהל מאוכזב, מצטער שהקבוצה לא עומדת בציפיות שלהם. אני מקווה שנוכל להשתפר כמה שיותר מהר".

יוגב אוחיון היה פחות עדין כשהביע תרעומת על תגובת הקהל. "הקהל שעושה זאת מאוד מאוד מאכזב, אני מבין את העצב והכאב, אבל זה לא יעזור אם ישרקו בוז. נמשיך לעבוד קשה, ומי שרוצה שיהיה איתנו ברגעים הקשים, כי ברגעים הטובים כולם היו ויהיו". 

לעומת אוחיון, טרבור אמבקווה ובריאן רנדל, השחקנים הזרים של הצהובים הבינו לליבם של האוהדים. "אני לא מאשים את האוהדים, זו עונה ארוכה לכולנו וגם להם" אמר אמבקווה ורנדל הוסיף, "אתה לא רוצה לספוג קריאות מהקהל שלך, זו הרגשה איומה ולא נעימה. שחקנים מנסים לעשות ככל יכולתם, אבל זו בהחלט עוד הוכחה שדברים לא עובדים כמו שצריך עבורנו. כשזה קורה זה עצוב. אני לא במקום של הקהל, אבל אני יכול להבין למה הם מאוכזבים ומתוסכלים".

סילבן לנדסברג השכיל לסכם כשאמר, "כולם מאוכזבים, זו לא התוצאה שרצינו להשיג. שיחקנו חזק וכולם רצו לנצח אבל לא הוצאנו לפועל דברים כמו שצריך וזה הרג אותנו. לא איבדנו ביטחון בעצמנו, אנחנו חייבים לצאת מהמצב הזה, חייבים להוציא את עצמנו מהבוץ. יש לנו פציעות אבל זה לא מה שמשפיע, גם אם יש פחות שחקנים".

במועדון חוששים מהשלכות ישירות ומהירות של התצוגה על הפרקט במשחקים האחרונים והשפעתם על קניית המנויים לעונה הבאה והגעת האוהדים למשחקים בעונה הנוכחית. בקבוצה שוקלים צעדים בכדי להחזיר את האוהדים אל המשחק ואל ההיכל, ובינתיים מקווים שם כי גם השחקנים שמרגישים את חוסר האהדה אליהם יתפסו את עצמם במהרה ויתחילו להוכיח את עצמם.