כבשוש היברו גרוב
כבשוש היברו גרובצילום: יח"צ

אתם חייבים לשמוע אותם.

"כִּבשוש היברו גרוב", הרכב ג'אז בן 8-10 נגנים, שצמח מתוככי בי"ס "מזמור". שם, לפני כשלוש שנים, נוצר החיבור ביניהם, ומאז הם לא מפסיקים להופיע - בירושלים ומחוצה לה. לאחרונה אף הוציאו אלבום משלהם דרך פרוייקט "הדסטארט".

את הערב הם פותחים ב"צור משלו" בסגנון ג'אז, ממשיכים באלתור ל"ידיד נפש" ומבקשים מהקהל לקום ולרקוד. הקהל נענה ובהמשך הערב קשה לראות את הלהקה, שמוסתרת ע"י ההמון הרב שפשוט נענה להזמנה, קם ורוקד.

רוב חברי הלהקה אינם דתיים, אך זה לא מונע מהם לנגן את "יגדל אלוהים חי" ו"אלי אתה ואודך" בדביקות רבה. הקצב והאלתור שהם מלבישים על הניגונים האלה רק מרעננים את ה"כבדות" המסורתית הנלווית אליה, ופשוט עושים טוב על הלב. 

הלהקה מורכבת בעיקרה מכלי נשיפה: סקסופון סופרן, טנור ובריטון. בהופעה שנכחתי היו 8 נגנים (יחד עם תופים, גיטרה, בס ופסנתר חשמלי), ולהפתעתי דווקא כלי הנשיפה, שאינם חביבים עליי במיוחד, עשו את ההפך הגמור מ"רעש" - הם ניגנו בלהט, בכישרון, אבל כזה שעשה רק חשק לרקוד. 

אהבתי מאד את ה"אנעים זמירות", בו נגן הסקסופון ונגן הטרומבון נותנים סולו שלא מבייש את הטובים שבנגנים הג'אז. לרגע אחד אנו זוכים גם לסולו של נגן הסקסופון סופרן במילות השיר, והקהל - שלא בטוח שמכיר את המילים, מצטרף בעצימת עיניים. 

מילה שלנו: הקצב נכון, השירים מוכרים, האלתורים בשיאם. הם פשוט עושים את זה טוב.