גבי אשכנזי
גבי אשכנזיצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) לא ממהר לקרוא לרמטכ''ל לשעבר גבי אשכנזי להצטרף למחנה הציוני ויוצא נגד מה שהוא מכנה "פסטיבל איפה יהיה גבי''.

"מי זה גבי? מה גבי חושב? מהן דעותיו בכלל?", שאל ח"כ כבל בגלי צה''ל. "מתנהל פסטיבל 'איפה יהיה גבי', זה נהיה פתאום עסק מטורף לגמרי", אמר.

בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור השבוע את התיק נגד הרמטכ''ל לשעבר אשכנזי, גם ב"יש עתיד" וגם במחנה הציוני מיהרו לברך אותו ולקרוא לאשכנזי להצטרף אליהם.

"אני מברך את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, את רונית והמשפחה, על סגירת התיק ועל האבן שנגולה מליבם", צייץ הרצוג בחשבון הטוויטר שלו. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, פרסם ציוץ בנוסח דומה: "שמחתי לשמוע על סגירת התיק בעניינו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

"לאשכנזי תרומה גדולה לחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל וזו בשורה חשובה היום לגבי, לרונית ולילדים לצה"ל ולמדינת ישראל", הוסיף לפיד.

בכל מקרה, במערכת הפוליטית מעריכים שקיימים סיכויים נמוכים שאשכנזי יקפוץ למים הפוליטיים בשלב הזה, כאשר הבחירות לכנסת אינן נראות באופק. הרמטכ''ל לשעבר לא מתראיין לגבי כוונותיו וטרם ברור לאן פניו מועדות.