בלאט. פוטר מקליבלנד
בלאט. פוטר מקליבלנדצילום: רויטרס

דייויד בלאט, המאמן הישראלי של קליבלנד קאבלירס מליגת ה-NBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם פוטר מהקבוצה במהלך השבת.

ההודעה הדרמטית על פיטוריו של בלאט התקבלו בהפתעה רבה אפילו בקרב התקשורת האמריקאית כשבלאט שהיה למאמן הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם, הפך להיות גם המאמן הראשון בליגה הטובה בעולם שמאמן קבוצה כה בכירה ומפוטר ממנה במהלך מפתיע שכזה ללא אף התדרדרות והקדמה.

חבריו למקצוע, מאמני הליגה הטובה בעולם הגיבו בזעם להחלטה לפטר את בלאט, בעיקר בשל הדרך והסיבות שהביאו את המאמן מחוץ לקבוצה. על פי הדיווחים בארצות הברית, המהלך כולו נעשה על ידי הכוכב של הקבוצה לברון ג'יימס, השחקן המוביל של בלאט.

בלאט שהביא כבר בעונתו הראשונה את קליבלנד אל מעמד גמר ה-NBA, עוזב את קליבלנד כשהיא במקום הראשון במזרח, ומחזיקה ברצף מרשים של 11 ניחונות מתוך 12 משחקים. מה שעוד יותר מחדד את גורם ההפתעה בפיטורים.

נראה שההשפלה לאלופה גולדן סטייט היא שהכריעה את הכף, על אף שזו הייתה לפני שני משחקים. התחושה היא כי לברון וחבריו הבינו כי בלאט לא יצליח להביא אותם לזכיה בתואר האליפות כשזה כשל שוב מול היריבה האמיתית על התואר במשחקים המוקדמים ביניהן העונה, ואלה השתמשו בתירוץ זה בכדי להדיח את מאמנם.

לאחרונה בלאט איבד לא מעט מהכבוד של שחקניו ומההערכה שלהם כלפיו כשלא מעט פעמים נשמע בתקשורת כי זה מתכוון למכור חלק משחקניו ולשנות את סגל הקבוצה. יחד עם לברון חברו אלה והדיחו את מאמנם הישראלי בשנה וחי האחרונות.

מה כעת יהיה הצעד של בלאט והיכן יאמן? נחכה ונראה. בינתיים, טיירון לו, עוזרו שלא פעם חתר תחתיו יהיה מחליפו ויקבל חוזה לשלוש שנים.