מחדד עמדות. הר כץ
מחדד עמדות. הר כץצילום: אוהד זויגנברג. פלאש 90

עימות חריף נרשם היום (ראשון) בישיבת הממשלה בין שר התחבורה ישראל כץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, סביב רצונו של ראש הממשלה לפתוח את שוק המוניות בישראל לטובת כניסתה של חברת "אובר".

במהלך ישיבת הממשלה סיפר נתניהו כי במהלך שהותו בדאבוס פגש את מנכ"ל חברת "אובר" האמריקאית שפיתחה אפליקציה חכמה המחברת בין נהגים פרטיים לנוסעים פוטנציאליים.

ראש הממשלה הדגיש כי בכוונתו לקיים בקרוב דיון על הכנסתה לארץ כדי להעצים את התחרות בשוק המוניות.

כץ בתגובה רתח מזעם. "לי אתה אומר את זה?", רטן שר התחבורה, "אני שפותח את השמים לתחרות ואת הנמלים והרכבת. אין לי בעיה עם 'אובר', רק שיפעלו במסגרת החוק. המוצר ש'אובר' רוצים להכניס הוא בעייתי בשל תחרות לא הוגנת, ובישראל עוד יותר בגלל בעיות ביטחון".

השר כץ שאל את נתניהו, "אתה רוצה שיהיה בן אדם שייקח אותך במכונית שלו לשכם באמצע הלילה? שיחטפו אותך?'', ובהמשך הוסיף עקיצה בנימה אישית לעברו: "אתה רוצה – אתה תטפל בזה, אני לא משרת של בעלי הון זרים. תפקידי לדאוג לאזרחי מדינת ישראל".

על פי אחד השרים, ניתן היה להבין מכץ שכוונתו למקורבו של נתניהו והבעלים של עיתון "ישראל היום" שלדון אדלסון.

ראש הממשלה לא נותר חייב, "הבעיה שלך היא שאתה בעד תחרות אבל לא כשהיא אצלך". כץ השיב כי הוא בעד פיקוח על מחירי המוניות, אך נתניהו לא הרפה: "אני לא רוצה מחיר מפוקח. אני רוצה הורדת מחירים באמצעות תחרות".