שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: פלאש 90

לאחר שח"כ שלי יחימוביץ' תקפה אותו בכלי התקשורת, משיב לה יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג ומסביר בפוסט בפייסבוק מדוע הוא לא תומך כעת בפתרון ''שתי המדינות''.

"ידעתי. אמרתי זאת מראש: ברגע שאציג את תכנית ההיפרדות מהפלשתינאים, יקפצו עלי משמאל ומימין ויתקפו אותי", כתב הרצוג. "כך בדיוק קרה. שלי בחרה לתקוף אותי בפראות".

הרצוג פנה אליה בנימה אישית, "שלי היקרה, כל יום יש פיגועים. אנשים נרצחים. הדם רותח. ההסתה והשנאה הגיעו לשיאים. שני עמים אחד בתוך השני, אחד בגרונו של השני. מה את חושבת, שלי, שאם מחר תגידי לפלשתינאים 'היי, זאת שלי, בואו נעשה שלום' הם יקפצו וילחצו את ידך בחום ויניחו את סכיניהם? הרי את בעצמך לא מאמינה בזה. הכל דיבורים".

לדברי הרצוג פתרון ''שתי המדינות'' הוא הפתרון היחיד שישמור על מדינת ישראל כמדינת העם היהודי אך הוא אינו ישים כעת. "אנחנו המפלגה היחידה שמובילה בעקביות את הפתרון הזה מול החזון המשיחי של הימין הקיצוני. רק שביבי מפחד ואבו מאזן מפחד. שניהם שבויים בידי הקיצוניים שלהם ולא מעזים להתקדם לפיתרון.

''אז כדי ליצור אקלים של משא ומתן, צריך קודם הפרדה – ורגיעה. אנחנו כאן והם שם. צריך לבצע שורת צעדים שיחזירו את הביטחון. וצריך להיפרד מביבי. רק כך אפשר יהיה להיפרד מהפלסטינים.

"אנחנו המפלגה של דוד בן גוריון ויצחק רבין. המפלגה שתמיד, לאורך כל שנותיה היתה מרכזית. לא ימין קיצוני ולא שמאל קיצוני. אני לא אתן לאף אחד, חוזר, לאף אחד, לגרור את המפלגה לאחד הקצוות האלה. אנחנו לא ימין קיצוני ואנחנו לא מרצ. אנחנו בן-גוריוניסטים. אנחנו רביניסטים''.

בהמשך הבהיר כי יביא את המתווה להכרעת ועידת המפלגה."אני שומע את הביקורת הקולנית בתקשורת ואת התמיכה השקטה הגדולה בעם. אביא את זה להכרעת הוועידה בקרוב, והכרעת הוועידה תחייב את החברות והחברים כולם".