המאחז בו נמצא בית המחבלת
המאחז בו נמצא בית המחבלתצילום: רגבים

המחבלת שחדרה ליישוב ענתות במהלך השבת האחרונה במטרה לבצע פיגוע דקירה וניסתה לדקור תושבים, מתגוררת בבית לא חוקי שהוצא נגדו צו הריסה. כך גילתה תנועת רגבים בעקבות בדיקה ומיפוי שביצעה. 

משפחתה של המחבלת הגיעה מהעיירה יאטה שבדרום הר חברון, הנמצאת תחת שליטת הרשות הפלשתינית, ועברה לאיזור צומת ענתות – ענאתא, לא הרחק מירושלים.

שטח המאחז בו מתגוררת משפחת המחבלת הינו בבעלות פרטית. עד שנת 2008 היה שטח זה ריק לחלוטין ובלתי מעובד, אולם מאז נבנו במקום עשרות מבני מגורים לא חוקיים, מגרטת רכב, חוות סוסים ועוד מספר רב של מבנים חקלאיים – תוך ביצוע פלישה לכאורה לקרקע פרטית, וללא הסכמת הבעלים. 

בעקבות הגילוי כי מדובר בבניה בלתי חוקית על קרקע פרטית, פנתה אתמול (שני) תנועת רגבים במכתב דחוף למנהל האזרחי בדרישה לבצע צעדי אכיפה ופיקוח כנגד המתחם הבלתי חוקי, שמלבד בניה בלתי חוקית גורם גם לזיהום נרחב של קרקע בשל מגרטת הרכבים הפיראטית הפועלת במקום. 

"בתקופה האחרונה אנו עדים לכך שלכוחות הביטחון לוקח פרק זמן ממושך עד למיפוי בתי המחבלים ולהריסתם", מציין עובד ארד, רכז מחוז יהודה ושומרון בתנועת רגבים. "במקרה זה מדובר בבית המחבלת שהוקם באופן בלתי חוקי על קרקע בבעלות פרטית. אפשר להרוס אותו כבר היום, ויפה שעה אחת קודם".