חיילים בשלג. תמונת ארכיון
חיילים בשלג. תמונת ארכיוןצילום: Gershon Elinson, פלאש 90

"איזה מסכנים החיילים" שר אריק איינשטיין לפני שנים רבות, אולם שיחה עם חיילים שמוצבים היום באזורים המושלגים מגלה דווקא מורל גבוה במיוחד.

מתן מחדון, לוחם בגדוד 601 של ההנדסה הקרבית שתופס קו בגזרת יהודה, מספר לערוץ 7 כי החיילים מצוידים כמו שצריך, "כמו בכל שנה ידענו שהחורף יגיע. היום באמת התחיל שלג יותר רציני והכל פה בצבע לבן, המורל בשמיים.

"יש לנו את כל הציוד, חרמונית ופליזים ורס"פ חזק שדואג לנו. אנחנו בני עשרים, עשרים ואחד כך שאנחנו לוקחים את החורף בצורה אופטימית".

לדבריו, החיילים לא עולים לעמדות בלי שתייה חמה, "לעמדות לוקחים תה חם ואם יש צורך גם שקיות חימום, הכל לפי שיקול הדעת של המפקדים. אם יש צורך בשינוי השעות אנחנו עוזרים אחד לשני. לפני שאנחנו לוחמים אנחנו גם חברים, כך שאם מישהו צריך החלפה כי קר לו או רטוב אז מחליפים.

"חוץ מזה שיש לנו 'תרמוקן' (מיכל שומר חום - ב"ט) עם תה שמביאים לעמדה. יש גם שתיה חמה ומרקים, ובסוף המשמרת יש חדרים עם חימום".

מתן מספר שיש חיילים שאפילו הספיקו לבנות בובות שלג, "הייתי שולח לך תמונות, אנשים גילו כאן את הצד האמנותי שלהם, דברים מאוד יפים".

לדבריו התושבים לא פעם עוצרים ומביאים משהו חם לחיילים, "האנשים ביישובים עושים מעל ומעבר, עוצרים, דואגים ומתחשבים. לא פעם קיבלנו נמס בכוס, ומרקים. אבל באמת לא צריכים לרחם עלינו, אנחנו מצוידים כמו שצריך ועושים את העבודה עם מורל בשמיים. ברור שנחמד יותר בשמש ושמזג האוויר נוח, אבל גם זה האתגר שלנו, אנחנו בשרות שלוש שנים ואם תמיד היה שמש ומגניב - אז לא היתה חוויה".