שחקני הפועל תל אביב. הלכה עוד עונה
שחקני הפועל תל אביב. הלכה עוד עונהצילום: פלאש 90

הלכה עוד עונה. שלב שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל יצא לדרך היום (שלישי) עם 5 משחקים שהפגישו בין יריבות עדיפות לכאלה שפחות.

בהתאם לחוקיות שבמפעל הגביע, גם הערב חיכו לאוהדי הכדורגל הפתעות רבות וקבוצות עדיפות הודחו על ידי היריבות החלשות יותר.

אבל מעל הכל נראה שהבשורה הגדולה של הערב בשלב שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל היא הדחתה של הפועל תל אביב ממפעל הגביע על ידי הפועל כפר סבא כשזו ניצחה אותה משער בדקה ה-81, בתוצאה 1:2.

עבור האדומים מתל אביב, שהחליפו כבר שלושה מאמנים בעונה הנוכחית והקצרה, הנחיתו לא פחות מ-22 שחקנים חדשים והשקיעו כסף רב, העונה נגמרה מוקדם מהרגיל, בטח מוקדם מהצפוי. כעת בצד האדום של תל אביב מקווים כי העונה לפחות תיגמר עם עוד עונה בליגה הבכירה, כי איך שזה נראה כרגע, שום דבר לא בטוח, בטח לא לאור היכולת של השחקנים האדומים.

דווקא האדומים מתל אביב כבשו ראשונים במשחק, משער נפלא של בן רייכרט הצעיר המוכשר בדקה ה-21 ממרחק של 25 מטרים. שוב ושוב הציגו השחקנים באדום אנמיות ורשלנות בסיום מצבי הבקעה ומנגד הירוקים מכפר סבא כבשו את שער השיוויון בסיום המחצית הראשונה.

כאמור, בדקה ה-8, לקראת סיום 90 הדקות של המשחק כבשו הכפר סבאים שער נוסף והנחילו לאדומים הפסד נוסף העונה ליריבה שלהם לתחתית טבלת ליגת העל שבכדורגל שמעפילה לשלב רבע גמר גביע המדינה כשהיא רושמת תוך כדי ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות. אלי גוטמן מנגד, עדיין ללא ניצחון עם החזרה שלו לקווים אחרי ארבע שנים עם נבחרת ישראל. 

לא רק הפועל ת"א הודחה הערב ממפעל הגביע, גם הפועל רעננה באותה הצרה. רעננה מליגת העל הבכירה הפסידה בתום דו קרב פנדלים לבית"ר ת"א/רמלה מהליגה השניה, הליגה הלאומית, וגם בני סכנין הייתה לא רחוקה מהדחה ממפעל הגביע מול עירוני נס ציונה מליגה א', רק הודות לשיפוט גרוע ניצלה מהדחה. 

משחקים נוספים שהתקיימו הערב במסגרת שלב שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל: מס אשדוד - בני יהודה 2:1, הפועל אשקלון - הפועל רמת גן 0:2.