בנט, לוח, כיתה
בנט, לוח, כיתהצילום: Sasson Tiram/Ministry of Education

המחאה נגד ספר האזרחות החדש יוצאת מפרופורציות.

הפרשן הבכיר של חדשות 2, אהוד יערי, תקף בפייסבוק שלו את שר החינוך נפתלי בנט לאחר שמשרד החינוך הפיץ כי היועץ הלשוני של ספר האזרחות החדש, אחיו של אהוד - יהודה יערי, הביע תמיכה בעבר בארגון השמאלי הקיצוני "שוברים שתיקה".

במשרד החינוך העבירו אתמול לעיתונאים צילומי מסך מדף הפייסבוק של יהודה יערי, המתעדים שיתופי פוסטים של "שוברים שתיקה" ומפלגת מרצ.

אהוד יערי זעם על כך והגיב, ''להאשים את אחי הנדיב העדין הנבון כשמאלן קיצוני שוחר 'שוברים שתיקה'? השתגעתם??!! בנט! רסן את כלבי הציד שלך! ואחר כך תתבייש! האיש נכה צה״ל יוצא גדוד 50 נח״ל מוצנח ושלח 4!!!!! בנים - כל ילדיו - ליחידות הכי קרביות... שנים לא ישנים אצלו בלילות".

יערי, הפרשן לענייני ערבים, קובע כי בנט ושכמותו מהווים סכנה אמיתית, כלשונו. "אתם הפכתם לסכנה אמיתית ולשפויים מתונים אינכם משאירים מקום. אתם תפסידו במערכה על הנפש של המדינה ולא תנחיתו עלינו אזרחות מעוותת", הבהיר.

יערי הדגיש כי הוא אינו שמאלן ובכל זאת הוא התקומם על המהלכים של משרד החינוך נגד אחיו. "אותי הצלחתם לקומם שהרי אני לא שמאלן במילון שלכם... הייתי נגד אוסלו וההתנתקות ולבטח אני כעת לחלוטין נגדכם. יאללה הביתה!''.

אתמול נחשפו ציטוטים מספר האזרחות החדש, במכתב ששלח היועץ הלשוני יהודה יערי לאחראים על כתיבת הספר. בשמאל מוחים על ההשוואה בספר בין רצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין להטבעת האנייה אלטלנה.

בספר ישנה התייחסות גם לגל הטרור הנוכחי ונאמר שם כי "בסתיו 2015 התבצעה סדרת פיגועי דקירה ברחבי המדינה. מרביתם בוצעו בידי ערבים אזרחי ישראל". המשפט הזה "הקפיץ" את אנשי השמאל שטענו כי מרבית פיגועי הטרור בוצעו על ידי מחבלים ערבים מאיו"ש.

"לקח לי שבועיים להתבשל עם זה", סיפר יהודה יערי לגלי צה''ל, "ואז הגעתי למסקנה שאני חייב את זה לעצמי וחייב את זה לעבודה שלי, לשתף אותם בתחושות הקשות שלא עזבו אותי מאז ששלחתי את הספר וכמובן גם תוך כדי עבודה".

"המנדט שלי הוא רק לשוני אבל תוך כדי עבודה גיליתי המון שגיאות עובדתיות, שכמובן לא יכולתי להשאיר אותן וכתבתי לעורכות שישימו לב... כתבתי הערות שלא קשורות לעבודתי, לא כפיתי אותן ולא הכנסתי אותן לגוף הטקסט. מכיוון שקיבלתי את הטקסט שוב ושוב לעריכות נוספות, ראיתי שהמצב נשאר חמור גם בנוסח שעומד לרדת לדפוס", סיפר יערי.