זירת הפיגוע בבית חורון
זירת הפיגוע בבית חורוןצילום: רויטרס

עדינה כהן בת ה-58 שנפצעה באורח בינוני בפיגוע הדקירה בבית חורון, שוחררה היום (רביעי) מבית החולים שערי צדק כשמצבה טוב.

כהן, שנדקרה כמה פעמים בפלג גופה העליון, מספרת לערוץ 7 על הטראומה ממנה היא לא מצליחה להתאושש בינתיים. "אני ברוך ה' מרגישה בסדר, אבל זו טראומה שלא מתאוששים ממנה, זה ימשיך ללוות אותי. אני נמצאת בבית חורון 23 שנה - מאז האינתיפאדה הראשונה, תמיד פחדתי שאיזו אבן תפגע בי בכבישים והנה זה תפס אותי ליד הבית".

היא הכירה את שלומית קריגמן הי"ד שנרצחה בפיגוע, וכואבת על שלא יכלה להציל את חייה. "הלב שלי כל הזמן איתה, זו הרגשה איומה ששלומית נרצחה לי מול העיניים ולא יכולתי להציל אותה. כואב לי גם על המשפחה, ליבי איתם".

כהן מודה לתושבת בית חורון רחלי בן דוד שהצילה את חייה, "הם דקרו אותי ואז רחלי בן דוד והבן שלה באו עם האוטו ונכנסו חזק לחניה. המחבלים ברחו והם אמרו לי 'בואי בואי תעלי לאוטו'. הם עזרו לי והתקשרו למד"א".

"יש לנו קהילה מהממת, באו לכאן גם אתמול אחרי ההלוויה. אני מקווה שמישהו מלמעלה יחשוב איך יוצאים מדבר כזה, פעם זה בית חורון, עתניאל, דולב, שיחשבו יותר בגדול. יש כאן הסתה ואנחנו אנשים פשוטים ובאים לרצוח אותנו. לא ייתכן שבן אדם ילך ברחוב ומישהו ירצח אותו".

היא מתכוננת לנוח כמה ימים בביתה ואז לחזור לעבודה בגני הילדים בישוב, "בעלי יבשל לשבת, אני קצת אנוח. אני עובדת כסייעת ואני מודה לה' שבאותו יום סגרנו את הגן מוקדם יותר בגלל השלג. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היינו סוגרים את הגן מאוחר יותר.

"אני רוצה לחזור לעבודה ולשגרה, אני לא פוחדת, החיים ימשיכו כרגיל עם קצת יותר חשש. אבל מתחילים עכשיו דף אחר, פאזה אחרת, כי אם נפגעים ליד הבית שלך זה הדבר הכי גרוע".