לא הזכיר את היהודים. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו
לא הזכיר את היהודים. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודוצילום: Chris Wattie, רויטרס

יום השואה הבינלאומי צוין על ידי האו"ם ב-27 בינואר ביום שחרור מחנה ההשמדה אושוויץ – בירקנאו בידי הכוחות הסובייטים בשנת 1945.

יותר מחצי מיליון יהודים נרצחו במחנה זה, ועד שנת 1945 שלושה רבעים מיהדות אירופה ניספו בידי הנאצים ועוזריהם.

לרגל יום השואה הבינלאומי פרסם ראש הממשלה ג'סטין טרודו הודעה רשמית בה נכתב כך:

"ביום זה אנו זוכרים את מיליוני הקורבנות שנרצחו במהלך השואה. אנו רוחשים כבוד לאלה אשר שרדו את מעשי הזוועה מידי המשטר הנאצי, ומקדמים בברכה את סיפורי הגבורה, והנחישות והתקווה שלהם.

"השואה היא תזכורת נוקבת לסכנות ולסיכונים המאפשרים להפיץ ללא התנגדות שנאה, דיעות קדומות ואפליה. היא גם מזכירה לנו ששתיקה לעולם אינה אופציה כאשר האנושות מאויימת.

"כאשר אנו עוצרים מלכת כדי ללמד את עצמנו ואת משפחותינו על הלקחים המרים של השואה, אנו גם מחזקים את הנחישות שלנו בפעילות שלנו עם השותפים שלנו מבית ובזירה הבינלאומית על מנת להמשיך להגן את זכויות האדם ולגנות את אי הסובלנות". טרודו לא הזכיר בהודעתו את ששת מיליון היהודים שניספו בשואה.

לעומתו, המנהיגה הזמנית של המפלגה הקונסרבטיבית העומדת בראש האופוזיציה, רונה אמברוס, ציינה בהודעתה, כי "שישה מיליון יהודים נרצחו במחנות ההשמדה הנאציים", וכי הנאצים גנבו רכוש מיהודים. גם מנהיג המפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP), תומס מולקייר, ציין בהודעתו את "ששת מיליון היהודים, גברים, נשים וילדים, אשר סבלו ונרצחו".