מוותר על המקצבים האלקטרוניים. 'בנים אתם'
מוותר על המקצבים האלקטרוניים. 'בנים אתם'בביצוע: ברוך לוין

'בנים אתם'

ברוך לוין

כשברוך לוין עבד על האלבום החדש שלו, בתעודת הזהות שבכיסו הייתה כתובה המילה "וזכני".

כמה שנים אחרי הלהיט הגדול שלו, שגרם אפילו לילדים בני עשר להתפלל כבר לגדל בנים ובני בנים, השאלה הגדולה – גם אם אף אחד באולפן לא שאל אותה במפורש – הייתה האם הזמר והמלחין מארצות הברית יצליח לשחזר את ההצלחה באלבום הבא.

הוא כמובן יוצר מצליח ופופולרי בעולם המוזיקה החסידית, ולא "זמר של שיר אחד", ובכל זאת יש ציפייה לשמוע שוב להיט באותו סדר גודל.

האם אחד מהשירים באלבום החדש הולך להיות שיר חובה בכל אירוע דתי וחרדי? קשה לדעת, אבל המצרכים שהרכיבו את המתכון ל"וזכני" נמצאים בהחלט גם ב"בנים אתם": לחנים מרגשים, שירה שיוצאת מהלב ופונה אל הלב ואווירה של תפילה. בכל אלבום חסידי יש שירים שקטים שמנסים לרגש, אבל במקרה של לוין אפשר להתרגש באמת, דווקא מפני שהעיבודים המוזיקליים ממעטים בניסיונות מלאכותיים ליצור ריגושים. אין תזמור גרנדיוזי, השירה אינה משתפכת יותר מדי, בלי צעקות במנעדים גבוהים עד לב השמיים. גם בשירים השמחים והקצביים נשמרת יחסית האותנטיות, בין השאר בזכות התרחקות יחסית מאמצעים אלקטרוניים.

בלי לסמן אחד מהשירים כלהיט של האלבום (ויש שם כמה בעלי פוטנציאל לא רע), ראוי לציין שיר אחד בולט. את האלבום חותם השיר "קום התהלך", שי מרגש מארצות הברית לארץ ישראל, שהולחן בעקבות המצב בארץ בחודשים האחרונים. בשביל הדואט נבחר לשיר הזה חברותא מעניינת – יונתן רזאל.

האלבום החדש של ברוך לוין מומלץ לכל מי שאוהב לשמוע שירה עדינה ונקייה, דבר שלא פשוט למצוא היום. גם בעידן של הרבה רעש וצלצולים, טוב שעדיין יש יוצרים שניכר עליהם שהם אוהבי ה', יראי אלוקים, אנשי אמת ומאירים את העולם.