הלוויתו של ישי רוסלס
הלוויתו של ישי רוסלסצילום: ערוץ 7


משפחת רוסלס שמעה על החלטת הרמטכ"ל להדיח בכירים בגדוד השריון, בעקבות האסון בבסיס צאלים שבו נהרג הבן והאח, סגן ישי רוסלס. אך הם מעדיפים כרגע להתכנס בתוך עצמם ולשמור על שתיקה.

 

רבקה רוסלס, אחותו הבכורה של סגן ישי רוסלס, מספרת כי המשפחה הענפה שעלתה ממקסיקו לישראל לפני 14 שנה, מתוך מטרה  להתגייר ולפתוח חיים חדשים כיהודים, מקבלת את האסון בקושי אך הם חדורי אמונה.

 

היא מספרת שישי האח, גילם בתוכו את כל הטוב והיפה של הארץ, " אנחנו משפחה גדולה שעלתה ארצה לפני 14 שנה,  בעקבות ההחלטה של הסבא שכל המשפחה תגיע לכאן ותתגייר. בהתחלה לא היה קל אבל ברוך ה' הסתדרנו. ישי מאז שהוא ילד הוא רצה להיות בצבא. אנחנו משפחה חרדית אבל הוא תמיד רצה להיות בצבא, הוא התגייס בגיל- 19 שרת ארבע שנים והיה אמור להשתחרר במרץ. הוא תכנן ללמוד שיהיה לו מקצוע. ואני יודעת שאצלו כל המטרות מתגשמות. תמיד הוא קבע לעצמו מטרות והגשים אותם. הוא אהב את הצבא ועלה בדרגות מהר".


ישי היה חוד החנית של המשפחה, "כל שבת שנייה הוא היה מגיע הביתה, כבר ביום חמישי עושה את הקניות לשבת. היה לו אופי מיוחד, תמיד עם חיוך על הפנים, אף פעם לא עצבני, מעולם לא אמר לאימא לא".

 

רבקה מספרת שהם תמיד חששו לשלומו במהלך השרות הצבאי, "כשהוא היה בקורס קצינים פרצה מלחמת צוק איתן, זה היה מאוד כל הזמן דאגנו לו".

 

המשפחה מנסה לחזור לשגרה אבל זה קשה, "במהלך ימות השבעה היו כאן מלא אנשים, באמת עם ישראל תמך בנו.אבל עכשיו זה באמת קשה, קשה לקום, אנחנו מכריחים את עצמנו וזה לא קל, מנסים לחזור לשגרה, לעבודה, אבל יש כל הזמן מחשבות. אמא שלי קשה לה לחזור לעבודה, היא הולכת יום כן יום לא. הצבא ממשיך להיות איתנו בקשר, באים אלינו מתקשרים פעם ביומיים מתעניינים בשלומנו".

 

היא מקווה שבזכות האמונה הם יתגברו על האסון, "ה' החליט לקחת לנו את הבן והאח, האדם הכי טוב. רק הקב"ה יודע למה, אבל אני יודעת שטוב לו למעלה. ברגע שיש אמונה זה מחזק אותנו, כי הקב"ה מנהיג את העולם".