חתונה
חתונהThinkstock

במכללת אפרתה החליטו בשבועות האחרונים לקחת את היוזמה לידיים ולדאוג לבנות הרווקות.

בפרוייקט הנקרא "שכינה בינהם", בוחרות הבנות ישיבה ומנסות למצוא שם חתן. ערב אחד כבר יצא לפועל וכעת עמלים המארגנים על ערב נוסף.

שושנה וטרו, יו"ר אגודת הסטודנטיות במכללת אפרתה, מסבירה לערוץ 7 כי במהלך ערב אחד, מגיעים נציגי הישיבות למכללה נפגשים עם הבנות ומתאמים ציפיות, "באותו יום מגיעים למכללה אברך ואברכית מהישיבה המיועדת, מראיינים את הבנות ומנסים למצוא חתן מתאים".

לדבריה הבנות יודעות מראש על איזה ישיבה הן הולכות, כלשונה. "יש את ישיבת הר המור, אלון מורה, שבי חברון, מצפה רמון, קרני שומרון, תל אביב, כוכב יעקב ועוד. כל בת בוחרת איזה ישיבה שהיא רוצה, מה שנראה לה יותר מתאים. מן הסתם בת לא דוסית לא תלך על הר המור. בסופו של דבר אף פעם אי אפשר לדעת, כי יכולה להיות בת דוסית שתתחתן בסוף עם משהו פחות דוס, אבל הכיוון הראשוני הוא כן לפי תאום ציפיות".

וטרו טוענת כי במגזר הדתי לאומי, לבנות יש פחות מי שידאג להן, "בנים נמצאים כמה שנים בישיבה, יש שם שדכניות, הבנות לומדות ואז מתפזרות ללימודים, שרות לאומי ועוד וזה יוצר בעיה. באופן כללי במגזר הדתי לאומי מאוד קשה לבנות למצוא חתן וזו דרך טובה".

עד כה נישאו כבר עשרה זוגות במסגרת הפרוייקט, וטרו מציינת כי יש בנות שמתביישות להשתתף בפרויקט, "זה ערב מאוד אינטימי ומביך, לא לכולן זה נעים. לא כל הבנות מתחברות. אבל בערב שהיה לפני שבועיים הגיעו 90 בנות שזה מאוד יפה".