ערבות הדדית
ערבות הדדיתצילום: מטה בנימין

מעל 300 מארזים נשלחו מיישובים שונים במועצת בנימין לחזק את תושבי בית חורון אחרי הפיגוע הקשה שפקד את היישוב השבוע, בו נרצחה שלומית קריגמן הי"ד ונפצעה תושבת הישוב עדינה כהן.

תושבי כוכב השחר, מצפה כרמים, אש קודש, גבעת אסף, מתתיהו, גבעת הראל ,עדי עד ועופרה חברו יחד והכינו חבילות שונות ומפנקות עבור התושבים.

מנחם בקוש, מזכיר היישובים אחיה וגבעת אסף ורכז הקהילה של עדי עד מספר על היוזמה, "לצערנו אירע פיגוע מחריד במרכז היישוב בית חורון בבנימין, לכל היישובים במועצה היה צורך חזק לחבק, זה לא היה 'האם' זה היה רק איך".

הוא מספר כי "בתוך כמה דקות התארגנו בווטסאפ והתחלקנו ליישובים ש'מאמצים' את בית חורון ויישובים שידאגו לשדמות מחולה, ישובה של שלומית הי"ד".

"טיילתי בערב ובבוקר בין היישובים לאסוף חבילות של חיבוק חם, חבילות שנשלחות מלב ללב, על החבילות מוצמדים פתקים של הצדעה ועידוד", מדגיש בקוש.

על התגובה בצד השני אמר, "כשפרקתי הכל במזכירות בית חורון שהיתה צרה מלהכיל, המזכירה שאלה אותי 'איפה אש קודש ועדי עד נמצאים? אתם בכלל לא קרובים, אז מה הקשר?' זה הקשר שלנו שחזק יותר מכל בג"ץ ומכל כתבה משתלחת. האחדות והערבות ההדדית שמשאירות פיות פעורים ומצליחות להעלות חיוך על לבבות כואבים ודואבים".

בקוש מציין כי לפני שנה היה בצד השני של המתרס וזה מה שגרם לו להוביל את היוזמה, "בפורים תשע"ה, עת שימשתי כמזכיר עמונה התארגנה קבוצה של יישובים להביא משלוחי מנות אישיים לתושבים ביישובים שחרב הפינוי מונחת מעל צווארם.

"תושבי אלון שעל ספר המדבר הכינו משלוחים אישיים לחלוצי עמונה שבראש ההר. תושבי קידה הכינו לתושבי גבעת אסף ותושבי מגרון לתשעת הבתים בעפרה. הערבות הדדית האישית הזאת השאירה חותם חם, נוגע ועמוק בתושבים".

גם בנות אולפנת צביה ברבבה הגיעו השבוע לבית חורון עם מארזים לתושבים. הבנות אף הקימו גל-עד בכניסה לישוב. 

שלומית קריגמן הי"ד נרצחה בבית חורון ביום שני על ידי שני מחבלים שחדרו ליישוב דרך הגדר. בפיגוע נפצעה באורח בינוני גם תושבת בית חורון עדינה כהן, ששוחררה אתמול מבית החולים כשמצבה טוב.

צפו בתמונות המרגשות: