שחקני מכבי ת"א מקבלים את הגביע מנשיא המדינה בפעם הקודמת. ישחזרו את הזכיה?
שחקני מכבי ת"א מקבלים את הגביע מנשיא המדינה בפעם הקודמת. ישחזרו את הזכיה?צילום: קובי גדעון, לע"מ

עוד טרם הסתיים שלב שמינית גמר גביע המדינה שבכדורגל, שיגיע הערב (חמישי) אל סיומו עם משחקה של מחזיקת הגביע מכבי ת"א מול הפועל ראשון לציון, כבר נערכה הגרלת שלב רבע גמר הגביע. 

ההגרלה שהתקיימה בבית הנבחרות שבשפיים, זימנה עבור שתי הקבוצות הבכירות של הכדורגל הישראלי, מכבי ת"א והפועל באר שבע, יריבות קלות במיוחד בשלב הבא שלב רבע הגמר, בדרך לגמר בין מוליכת טבלת ליגת העל שבכדורגל לסגניתה? 

כמו בעונה שעברה, גם העונה שלב רבע הגמר ייערך בשיטת בית חוץ, כשהמשחקים ייערכו ב-9/10 לפברואר ומשחק הגומלים שלושה שבועות אחר כך, 1/2 במרץ.

בדרכה למפגש ברבע גמר הגביע מול הקבוצה מהלאומית בית"ר ת"א/רמלה, עברה מוליכת טבלת ליגת העל שבכדורגל, הפועל באר שבע את מכבי פתח תקווה אמש במשחק שמינית הגמר ביניהן שהסתיים בתוצאה 2:1 לזכות הדרומיים. 

בבית"ר ת"א שנמצאת במקום העשירי בטבלת ליגת המשנה הליגה הלאומית נעשו שינויים על קווים כשמאמנם פטריסיו סבג התפטר אמש לאחר שהדיח עם קבוצתו את הפועל רעננה בתום דו קרב פנדלים, ומי שימונה למחליפו ככל הנראה יהיה עמיר תורג'מן, שחקנה לשעבר של מכבי ת"א ומ.ס אשדוד, ומי שהוביל את קבוצת הנוער של מכבי ת"א להישגים יפים. האם תורג'מן ידיח את היריבה הגדולה של הצהובים העונה? 

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר אמר כי "אי אפשר לזלזל בקבוצה שעוברת את רעננה. אם נגיע שאננים נשלם מחיר כבד".

מלבד באר שבע ומכבי ת"א, הוגרלה בשלב רבע גמר הגביע גם מכבי חיפה, פעם קבוצת גביע טיפוסית ואחת שהניפה לא פעם אחת את הגביע הנכסף. הירוקים שחווים עונה איומה, רוצים ומקווים לזכות בתואר אחד לרפואה בעונה המסויטת שעוברת עליהם. כשממול תעמוד בני יהודה, אותה לא ניצחה העונה פעמיים חיפה, זה עשוי להיות קשה עד מאוד.

עבור בני סכנין, קבוצת המגזר הערבי בליגה הבכירה, ההגרלה שוב האירה פנים כשאחרי שפגשו בשלב שמינית הגמר את סקציה נס ציונה מליגה א' והדיחו אותם בתום דו קרב פנדלים, כעת מגיע תורה של הפועל אשקלון, קבוצתו של המאמן יובל נעים מהליגה הלאומית. האם הפעם סכנין לא תצליח להחזיק מעמד מול יריבה מליגה נמוכה יותר?

רשימת משחקי רבע גמר הגביע:

הפועל באר שבע - בית"ר תל אביב/רמלה      

מכבי חיפה - בני יהודה

בני סכנין - הפועל אשקלון

הפועל כפר סבא - מכבי תל אביב/הפועל ראשון לציון