באן קי מון
באן קי מוןפלאש 90

מזכ״ל האו"ם באן קי-מון מביע דאגה מהודעת הנהגת ארגון הטרור חמאס היום (שבת) על כוונתם להמשיך ולפתח את תשתיות הטרור ברצועת עזה בכדי להמשיך ולפגוע באזרחי ישראל.

"באן מודאג מההצהרות של חמאס על רצונו של הארגון להמשיך ולבנות מנרות טרור ולירות רקטות לעבר ישראל", נאמר בהודעה שהוציא לפני שעה קלה.

"הצהרות ופעולות כאלו יכולות לפגוע אנושות במאמצים ההומניטאריים שנעשו על ידי הקהילה הבינלאומית כולה כולל ישראל. הן גם עושות שירות רע מאוד לאוכלוסיה למודת הסבל והייסורים של עזה", טען המזכ"ל.

"מרבית אנשי עזה ותושבי הדרום בישראל מעוניינים בשלום ופיתוח באיזור. יש לעשות כל מאמץ להגיע למטרה הזו", אמר באן. הוא שב וגינה את הטרור "משני הצדדים, על כל הצורות והביטויים שלו".

הדברים באים רק ימים ספורים אחרי המתקפה של באן נגד ישראל וטענתו כי "פעילות ההתנחלות של ישראל מהווה עלבון לעם הפלסטיני כולו".

הוא גם רמז כי הוא מבין לליבם של הפלסטינים שנגררים לטרור. "התסכול שלהם מתחזק תחת העול של הכיבוש הישראלי ובשל העובדה שתהליך השלום תקוע. הטבע האנושי הוא להגיב לכיבוש – ולעתים הדבר משמש חממה גם לשנאה וקיצוניות", אמר באן.

הוא הוסיף כי "אמצעי הביטחון של ישראל לא יפסיקו את הייאוש הפלסטיני. ישראל חייבת לשנות מדיניות ולאפשר לפלסטינים את הזכות לחיות בכבוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא בחריפות והבהיר כי "דבריו של מזכ"ל האו"ם נותנים רוח גבית לטרור".

"אין הצדקה לטרור. הרוצחים הפלסטינים לא רוצים לבנות מדינה - הם רוצים להשמיד מדינה והם אומרים זאת בריש גלי. הם רוצים לרצוח יהודים באשר הם והם אומרים זאת בריש גלי. הם לא רוצחים למען השלום והם לא רוצחים למען זכויות אדם", אמר נתניהו.