מייסד הקרן הרב יחיאל אקשטיין
מייסד הקרן הרב יחיאל אקשטייןצילום: פלאש 90

ברוב מוחלט קיבלה מועצת עיריית ירושלים את ההצעה לתרומה של מיליון וחצי שקלים מהקרן לידידות לרכישת רכב חמ"ל מיוחד לטובת מערך החירום של העירייה.

ההצבעה על קבלת התרומה שהתקיימה במועצת העיר ביום חמישי האחרון הסתיימה ברוב מוחץ של תומכים כאשר למעט חברי המועצה פינדרוס וקינג שהתנגדו תמכו שאר החברים בהצעה.

נזכיר כי קודם להצבעה ניסה חבר המועצה אריה קינג לגייס למאבק נגד המהלך את חברי המועצה מהמגזר החרדי והדתי, אך מהלכיו לא זכו להצלחה.

להתנגדותו זו של קינג הצטרף גם ארגון 'יד לאחים' שפרסם הודעה שבה נאמר,  "ארגון יד לאחים העומד כל העת כנגד ניסיונות המיסיון הנוצרי ושלוחותיו הפועלים לקבלת לגיטימציה בעם היהודי במטרה לקרב את היהודים לאמונה הנוצרית, פונה היום למועצת עיריית ירושלים בבקשה לעמוד איתן ולדחות בשתי ידיים את תרומת קרן הידידות הנוצרית-יהודית של יחיאל אקשטיין. חשוב להדגיש כי כל פוסקי ההלכה בלי יוצא מהכלל אסרו קבלת תרומות מהקרן. ביד לאחים מזכירים עוד כי אקשטיין עצמו הודה בעבר שתרומות שכאלו מהווים בסופו של דבר פעילות מסיונרית. עם הנצח לא ימכור את נשמתו בעבור נזיד עדשים", חתמו ב'יד לאחים את הודעתם.

נזכיר כי בראיון ליומן ערוץ 7 קבע אריה קינג כי התרומה אינה נצרכת כלל ועיקר וכל תכליתה היא יחסי ציבור לקרן לידידות. "חשוב להבין שהם לא נותנים תרומה בעילום שם. הם רוצים שכולם ידעו. הם דורשים טקס מפואר עם ראש העיר ונציגי הנוצרים. לא רק זה, הם דורשים שתהיינה הקדשות על הרכב מבחוץ ומבפנים של כל אותם נוצרים שרוצים לתרום את הכסף".

לדבריו כאחראי על תחום החירום בעירייה הוא קובע כי "אין צורך אמיתי בתרומה כזו. זו מגלומניה לשמה. העיר הסתדרה בלי החפ"ק הזה. יש משטרה בעיר. זה נועד רק ליחסי ציבור לקרן לידידות".

מהקרן לידידות נמסר בתגובה כי ״צר לנו שארגון יד לאחים שב ומשקר בהצהרותיו. פעילותה של הקרן לידידות נבדקה על ידי שורה ארוכה של רבנים בכירים בציונות הדתית שהודיעו כי אין כל בעיה בפעילותה. על הרבנים שסבורים כי אין כל בעיה הלכתית בפעילות הקרן נמנים גם הרב אליעזר מלמד, הרב ישראל רוזן, הרב דוד סתיו, הרב חיים אמסלם ועוד. כמו כן, הרב יחיאל אקשטיין - שהוסמך על ידי הרב יוסף דב סולובייצ'יק זצ״ל - מעולם לא תמך לא במישרין ולא בעקיפין בפעילות מסיונרית. למעלה מזו, הרב אקשטיין ידוע כמתנגד קולני למסיון, כמצופה מכל יהודי. שקרי יד לאחים לא יפריעו לקרן להמשיך ולהתמיד במעשיה הטובים למען כלל ישראל״.