כסף
כסףצילום: נתי שוחט, פלאש 90

אנשי יחידת ניהול ספרים קיימו מבצע ביקורת רישום הכנסות בטבריה והסביבה.

במסגרת המבצע, נערכו 125 ביקורות, בין היתר באתרי בנייה ובעסקים עם מחזור גדול במיוחד, מהן עולה כי כ- 15% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

סיטונאי מזון מקרית שמונה שלא רשם בספרים צ'ק שקיבל טען בפני המבקרים "רשמתי לי פתק לרשום את הצ'ק אחר כך". בחנות לאביזרי סלולר נבדקה ניירת עסקית ונתגלו הכנסות לא רשומות של כ- 35,000 ₪ בשנת 2015 והכנסות של רשומות בסך של כ- 5000 ₪ בשנת 2014.

בעל החנות הסביר "אני חדש, חלק דיווחתי למנהל חשבונות וחלק לא". התיק בעניינו הועבר למחלקת תביעות. בחנות למוצרי תאורה במע'אר מצאו המבקרים הכנסות לא רשומות של כ- 12,000 ₪ שנתקבלו בשני צ'קים. בעל העסק טען "הפקידה לא הייתה". גם מקרה זה הועבר למחלקת תביעות.

בדיקה שנערכה אצל שרברב שביצע עבודות בגבעת אבני מצאה כי הוא  לא רשם הכנסות של כ- 2000 ₪. השרברב הסביר למבקרים "לא סיימתי את ההתחשבנות עם הלקוח". אצל מפעיל חניון בטבריה נמצא כי הוא אינו מנהל כלל ספרים ואין לו תיק ברשות. על מסעדה במע'אר התבצעו תצפית וקניית ביקורת שהעלו כי במקום לא רושמים הכנסות. בעלת העסק הסבירה "היה לחץ, חברים של הבן באו לעזור והם לא יודעים לרשום בקופה".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.