ריבלין עם יצחק קריגמן, אביה של שלומית קריגמן
ריבלין עם יצחק קריגמן, אביה של שלומית קריגמןצילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (ראשון) את משפחתה של שלומית קריגמן ז״ל שנרצחה בפיגוע שארע בבית חורון ביום שני האחרון.

״קשה לבוא ולדבר על שלומית ז״ל בלשון עבר אחרי כל אשר שמעתי עליה ועל חייה הקצרים מלאי המעש", אמר הנשיא לבני המשפחה, הוריה, אחיה ואחותה, הסבים והסבתא, אשר סיפרו לו על המשפחה ושורשיה הנטועים עמוק באדמת ארץ ישראל לאורך הדורות. ״אנו כולנו משרתים את המדינה הזו, איש איש ומעשיו, ואנו מאבדים גם את הטובים והטובות ביותר החיים בנינו. כך נפלה שלומית על משמרתה. ילדה של שמחה ומעשה, של מחשבה יצרתית ואהבת אדם,״ הוסיף הנשיא.

עם כניסתו לביתה של שלומית ז״ל התרשם הנשיא מרעיון שפיתחה בדמות ספרייה על עמוד תאורה. על פי הרעיון, בכל עמוד תאורה יוצב מדף מלא ספרי החלפה לרווחת הציבור. היה זה רעיון שפיתחה שלומית במהלך לימודיה האקדמיים בו ביקשה לקדם החלפת ספרים חברתית וליהנות מכוחם של ספרים לחבר בין בני אדם. ״אני יודע שאין כאן אפילו נחמה פורתא אבל רציתי שתדעו שאישיותה המיוחדת של שלומית יצאה למרחוק בארץ כולה. איזו אבדה וכמה נתינה בשנות חייה,״ אמר הנשיא.

משפחת קריגמן חיה בשדמות מחולה 22 שנים. "הגענו לכאן כששלומית הייתה תינוקות מבית חורון. שם היא נולדה ושם נרצחה", סיפר לנשיא יצחק, אביה של שלומית. "היא הייתה מאוד מחוברת למקום וסיפרה על החיים בבקעת הירדן לכל אדם שפגשה. בבית חורון היא חיה בשנים האחרונות ושם היא גם מתה, מאושרת כפי שהייתה בחייה", המשיך האב וסיפר.

בצאתו מבית משפחת קריגמן, המתינו לנשיא ילדי הגנים של שדמות מחולה אוחזים בשלטים ומנפנפים בדגלים. אנשי היישוב ביקשו מהנשיא לבקר בסניף בני עקיבא המוקם בסמוך לביתה של שלומית אשר עתיד להיקרא על שמה ויחד עם ילדי הגנים הגיע הנשיא למקום ונטע עימם עץ בחצר הסניף. "אנחנו עוד ניפגש, אנשי שדמות מחולה, באירועים של שמחה ואור", הבטיח הנשיא בטרם עזב את המקום.