הכותל
הכותלצילום: קובי פינקלר

הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) הקצאת רחבה מיוחדת עבור תפילות מעורבות לגברים ולנשים בכותל.

בדו"ח ההמלצות שהובאו אתמול לראשונה בערוץ 7 נאמר כי "נשות הכותל" יתפללו בחלקו הדרומי של הכותל, מצפון לקשת רובינסון ומדרום לשער המוגרבים. על פי הצעת ההחלטה שאושרה יתקיימו באזור זה תפילות מעורבות של גברים ונשים ללא מחיצה - הסמכויות על החלק הזה בכותל יילקחו מרב הכותל ומהרבנות הראשית ויועברו לידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה. 

שר החקלאות אורי אריאל אמר לפני העלאת הנושא כי בכוונתו להתנגד להצעה, "ההצעה מיותרת ופוגעת במסורת היהודית שחשובה לכולנו. הרפורמים מהארץ ובעיקר מחו"ל פוגעים במכוון בערכים היקרים לנו, והכנסתם לכותל המערבי (בצד הדרומי) תפגע באזרחי ישראל שומרי המסורת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה להצעה ואמר, "זו פשרה בנושא רגיש שאמור לאחד את עם ישראל. אני יודע שזה נושא רגיש, אך אני חושב שזה פתרון הולם". 

בדו"ח ההמלצות של משרד ראש הממשלה בסוגיית מעמדם של הרפורמים בכותל המערבי נכתב בין השאר כי הכותל הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי ולא הר הבית. לערוץ 7 נודע כי שרי הממשלה מחו כבר מאמש לאחר הפרסום בערוץ 7 על המשפט בדו"ח והוא הוסר.

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ', אמר כי קיבל את הכרעת הממשלה "בלב כבד", והוסיף כי "מאז שהחלה קבוצה שולית ומתלהמת זו של 'נשות הכותל' את פעילותה התקשורתית, הפך הכותל ממקום מאחד ומלכד לזירת התכתשות בלתי פוסקת. חילול השם שגרמה הקבוצה הזאת והתומכים בה הוא נורא, ויידרשו שנים לתקנו".