השר יעלון
השר יעלוןצילום: פלאש 90

צחי דיקשטיין, המתמודד על משבצת יהודה ושומרון ברשימת הליכוד לכנסת, מסביר ביומן ערוץ 7 מדוע מצא לנכון להתפרץ במהלך נאומו של שר הביטחון, משה יעלון, באירוע הליכודיאדה ולהתעמת אתו על סוגיית הבתים בחברון וההתנהלות מול גל הפיגועים.

את דבריו פותח דיקשטיין ומזכיר כי מזה עשרים שנה הוא חבר בליכוד, וככזה הוא יודע שבכל כנס והרצאה של שר בסניפי הליכוד מקובל שמאפשרים בסוף ההרצאה העלאת שאלות וקיום שיח פתוח, "מה שלא קרה במקרה הזה. יעלון הגיע לדבר וביררתי אם ניתן יהיה לשאול אותו שאלות. אמרו שלא. זה לא מכובד וכך לא נוהגים בליכוד".

בדבריו מעיר דיקשטיין כי הוא עצמו מוכר מאוד בליכוד עוד מימיו לצידו של השר דאז גדעון סער, וגם השר יעלון מכיר אותו היטב ואף קבע לו פגישה שתתקיים מחר, ובה מתכוון דיקשטיין לפרוס את טענותיו ואת הנתונים סביב רכישת הבתים כפי שהם מוכרים לו.

בהמשך השיחה עמו התבקש דיקשטיין להתייחס לטענותיו של יעלון כפי שהציג אותם מעל בימת הנואמים כאשר טען כי במדינה מתוקנת יש חוק וסדר וחוק זה מחייב העברה של רכישה כזו לאישורו וכל עוד הדבר לא מתבצע לא ניתן לאפשר את כניסת התושבים. דיקשטיין מבקש "לתקן עובדות", כלשונו וקובע כי דבר לא בוצע בחשאי וללא ידיעת השר.

"בסופו של דבר ידעו, וגם השר ידע על כך. הוגשה בקשה למנהל האזרחי שהוא כפוף למשרד הביטחון. אם לא עברו עדכונים בצנרת של משרד הביטחון, יתכבד ויבדוק השר את הכפופים לו".

"כשעושים צעד משמעותי שכזה אתה לא מעדכן כדי לא להכשיל את המהלך, מה עוד שלא הכול תלוי בך ויש גורמים נוספים שמשפיעים על עיתוי הכניסה לבית", אומר דיקשטיין ומוסיף בעקבות דבריו של השר יעלון המבטיח בחינה מהירה של כשרות הרכישה: "מעבר לכך אני רוצה להזכיר שיש את בית המכפלה שנמצא בהליכים שנים ארוכות, והייתה הבטחה של השר עצמו שבתוך זמן קצר הקומה התחתונה תאוכלס, ולצערי הרב זה לא קרה. כלומר הבטחות לחוד ומעשים לחוד ועל כך מחאתנו".

יעלון: אשמח לאשר את רכישת הבתים בחברון
השר יעלון ב"ליכודיאדה"

"הפרוצדורה חשובה ואני תומך בשמירת החוק. החוק הוא ערך עליון וכמדינה צריך לשמור על הסדר, אבל עם זה נדרשת תשובה ציונית. השר דיבר על החוסן הלאומי. אנחנו מדברים על כניסה שהייתה יום או יומיים אחרי רצח דפנה מאיר ז"ל בפתח ביתה, והיה מקום כתשובה ציונית לבצע את הכניסה הזו. את הבירורים ניתן היה לבצע כשהבתים מאוכלסים ולא לזרוק את האנשים ואז להתחיל בבירור. זה חוסן לאומי".

דיקשטיין נשאל אם אמירות מעין אלה פוגעות במעמדו של השר יעלון בתוך המפלגה. "אין לי מטרה לפגוע בשר הביטחון. כשקמתי ודיברתי אמרתי 'כבוד שר הביטחון'. אני מכבד את שר הביטחון. עברו ועשייתו למען המדינה וביטחונה לא ניתנים לערעור, וכבודו במקומו מונח, ועם זאת מותר להעביר ביקורת, גם בתנועת הליכוד. לא קרה שום דבר.

''אנחנו תנועה דמוקרטית, הדמוקרטית ביותר בכל התנועות הפוליטיות בארץ, ומותר להעביר ביקורת גם על שר הביטחון, ואין כאן שום כוונה לפגוע בכבודו. ניסיתי להעביר לו שאלה מסודרת ולשאול כמקובל, ומשלא נעניתי לא הייתה ברירה אלא להתבטא מול דברים קשים שנאמר על ידו כלפי המתיישבים שעשו מעשה ציוני הולם בעיקר בתקופה שבה אנחנו מתמודדים עם טרור בכל מקום ומקום".

ומה לגבי הפגיעה האפשרית של צעדי יעלון עצמו במעמדו שלו כיורש אפשרי לכס ראש הממשלה בעידן שאחרי נתניהו? דיקשטיין לא ממהר לנבא את העתיד. "אני לא יודע. כרגע יש לנו ראש ממשלה אחד שנבחר להיות ראש התנועה עד 2023. הוא ראש התנועה וכל שיח על מועמד אפשרי הוא שיח שאינו במקומו. אני מאמין שיהיו מועמדים נוספים רבים וטובים אחרים וחברי הליכוד יחליטו".