דנון: אני חווה אנטישמיות באו"ם, מידי יום

שגריר ישראל באו"ם דני דנון המבקר בישראל השתתף הערב (ראשון) בכנס "המאבק באנטישמיות המודרנית: BDS" של המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית.

דנון סיפר למאות הנוכחים באירוע שנערך במרכז מורשת בגין בירושלים, כי "לצערי אני חווה אנטישמיות ו-BDS בכל יום, שעה שעה.

''אני ובני משפחתי מייצגים את ישראל באו"ם שבניו יורק, עיר יהודית חזקה. אנחנו חוצים שדרה אחת לבניין האו"ם וזה עולם אחר",דנון הדגיש כי ''זו גאווה גדולה לייצג את מדינת ישראל, אבל האנטישמיות וה-BDS שם ברמה גבוהה".

דנון ציין כי המספרים לא משקרים וסיפר כי בשנת 2015 עברו בעצרת הכללית של האו"ם 22 הצעות החלטה נגד מדינת ישראל. ''באותה עצרת עברה החלטה אחת נגד איראן, החלטה אחד נגד צפון קוריאה, ולגבי סוריה - אפס החלטות, למרות ששם יש 250 הרוגים. באו"ם מדברים רק על ישראל".

שגרירנו באו''ם התייחס גם לדברי מזכ״ל האו״ם ולפיהם גל הפיגועים הוא "תגובה טבעית לתסכול הפלסטיני מהכיבוש". דנון אמר כי אמירתו של באן קי מון ''נתנה הצדקה והבנה למעשי טרור. דברים כאלו הם התחמושת והארסנל של ה-BDS.

"12 הצעות החלטה של עצרת האו״ם גינו את הטרור בכל העולם, ובצדק- אך לא התייחסו לישראל. זוהי דו-פרצופיות, מוסר כפול, שמגנים את הטרור באשר הוא אך לא מתייחסים לישראל״, כך דנון.

יעקב חגואל, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, הציג בכנס סקר נרחב שנערך באמצעות מכון "מדגם ייעוץ ומחקר", החושף כי 59% מהישראלים חוששים לנסוע לחו"ל: 25% חוששים כבדרך קבע בעוד 34% חוששים יותר מאשר בשנה שעברה. ניכר כי נשים חוששות יותר מגברים - 62% לעומת 55%.

מפאת החשש לביטחונם, 65% מהישראלים מצניעים סממנים ישראלים או יהודיים בשהותם בחו"ל: 36% מצניעים את זהותם היהודית/ישראלית בחו"ל כבדרך קבע, ו- 29% עושים זאת בניגוד להרגלם מחשש לביטחונם האישי.

בנוסף, 25% מהישראלים סבורים כי קיים חשש לשואה נוספת נגד העם היהודי, ו- 24% מאמינים כי ישנו סיכוי שמדינת ישראל תפסיק להתקיים.

נתונים חשובים נוספים העולים מן הסקר מראים כי 67% מהישראלים חוששים לשלומם של בני הקהילות היהודיות בחו"ל.
66% סבורים כי ממשלות אירופה אינן פועלות באופן אפקטיבי מספיק על מנת להילחם באנטישמיות, בעוד ש- 14% סבורים
כי הן אינן פועלות כלל.

על רקע האנטישמיות הגואה באירופה ובעולם כולו, 39% מהישראלים מאמינים כי יהודי אירופה צריכים לעלות לישראל. יחד עם זאת, 46% מהישראלים מבינים את היהודים שממשיכים להתגורר באירופה מסיבות כלכליות, חברתיות ואחרות.

נתון מפתיע נוסף מראה שרוב משמעותי של 83% טוען כי על מדינת ישראל להתערב בשוק העבודה לטובת עולים חדשים. 53% מהציבור תמכו ברעיון לתת תמריצים כלכליים למעסיקים שיקציבו משרות ייעודיות לעולים חדשים, ו- 30% אף תמכו באפשרות לחייב גופים ציבוריים או חברות גדולות ופרטיות להעסיק אחוז מסוים של עולים למרות שהדבר עלול לבוא על חשבון העסקת ישראלים.