אצטדיון טוטו טרנר. אצטדיון השנה בעולם?
אצטדיון טוטו טרנר. אצטדיון השנה בעולם?צילום: באדיבות אתר האצטדיון טוטו טרנר

בשנים האחרונות נבנו ושופצו מספר לא מועט של אצטדיוני כדורגל ואולמות כדורסל בארץ. סמי עופר בחיפה, המושבה בפתח תקווה, האצטדיון בנתניה וגם טדי שבירושלים שופץ והורחב, ואלה רק השייכים לענף הכדורגל.

בזמן שבאופ"א בוחנים תלונות של קבוצות אירופאיות על מצב הדשא באצטדיון סמי עופר שבחיפה, יש אצטדיון שנהנה ממעמד יוקרתי בעולם ואף יותר מכך, כשהוא מועמד לזכיה בתחרות עולמית. מדובר באצטדיון הכדורגל של מוליכת ליגת העל שבכדורגל, הפועל באר שבע, אצטדיון טוטו טרנר.

אצטדיונה הביתי של באר שבע מועמד לזכות בתחרות אצטדיון השנה בעולם לשנת 2015 של האתר StadiumDB.com. תחרות זו נחשבת כתחרות היוקרתית ביותר בעולם, ואם האצטדיון הבאר שבעי יזכה בתחרות זו, יהיה זה הישג חשוב וגדול לישראל ואף עשוי להכשיר במצב זה את האצטדיון לארח קבוצות גדולות במפעלים שונים.

התחרות מתקיימת זו השנה השישית, ובשנה שעברה התחרה על תואר יוקרתי זה גם אצטדיון סמי עופר שבחיפה.

הקריטריונים להיכנס לתחרות היוקרתית השנה היו חניכה של האצטדיון בשנת 2015, תכולה של 10,000 מקומות לפחות וקיום משחק רשמי אחד לפחות באצטדיון החדש. 

התחרות העולמית למעשה מתקיימת בשני מסלולים שונים שהתוצאה בהם תשוקלל בעוד כחודש ובסיומה ייבחר האצטדיון היפה ביותר בעולם. שני המסלולים השונים הינם מסלול בחירת השופטים שיורכבו מ-5 מהנדסים ואדריכלים בינלאומיים שידרגו את 22 האצטדיונים על פי מראה חיצוני, חדשנות והתייחסות לסביבה, וכן מסלול בחירת הקהל.

במסלול בחירת הקהל, על הגולשים השונים באתר התחרות יהיה לדרג את האצטדיונים ולהעניק לחמישה מתוך 22 האצטדיונים המתחרים דירוג ייחודי בין 1-5 נקודות. האצטדיון לו יהיה מספר הנקודות הגדול ביותר יזכה בתחרות.

לצידו של האצטדיון החדש שבבאר שבע יתחרו אצטדיונים נוספים מטורקיה, דרך אזרבייג'ן, צרפת והרפובליקה של קונגו ועוד מקומות בעולם.

ההצבעה פתוחה לכולם כשאפשר להצביע מספר פעמים ממספר מכשירים שונים. דירוג גבוה של האצטדיון יביא המון כבוד למדינה, ימקם את באר שבע וישראל בטופ העולמי בגזרת מתקני הספורט והכדורגל בפרט ואולי אף יביא לכאן לא מעט קבוצות עולמיות וטורנירים יוקרתיים.