מאיר פרוש
מאיר פרושחזקי עזרא

במסגרת דיוני מליאת הכנסת בהצעות אי האמון, תקף סגן שר החינוך מאיר פרוש את החלטת הממשלה להקצות מקום בכותל המערבי לקבוצת 'נשות הכותל' והאשים את הרפורמים בהתבוללות השוררת בארצות הברית.

"אתמול הממשלה נאלצה לקבל החלטה - החלטה אומללה מבחינתנו - להקצות בקשת רובינסון מקום נפרד למה שקרוי 'קבוצת נשות הכותל', והרפורמים והקונסרבטיבים חוגגים עם הדבר הזה", אמר פרוש.

בדבריו הסביר מדוע הממשלה נאלצה לקבל את ההחלטה הזו. "למה אמרתי 'נאלצה'? מכיוון שהנושא הזה נמצא לפתחנו יותר מעשור. בג"צ נדרש לעניין הזה ולא הסכים עם הנעשה היום בכותל".

בנאומו חזר והבהיר פרוש כי אין כל מקום להכיר בתנועה הרפורמית. "אנחנו התנגדנו להצעה הזאת. אנחנו לא שם, כי אסור לתת לתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית מקום ודריסת רגל. הרפורמים אחראים ואשמים בהתבוללות הנוראה שאנו עדים לה בארצות הברית. הם, הרפורמים, גם עורכים טקס נישואים עם כומר ורבאיי. החלטת הממשלה הזאת נותנת תמונת ניצחון לאותן תנועות שמאמללות את העם היהודי.

נשות הכותל: גם אנחנו ניצחנו, וגם רב הכותל

"אנחנו בשבת נקרא בפרשת משפטים את הפסוק 'ואנשי קודש תהיו לי', וההמשך הוא 'לכלב תשליכון אותו'. אני רוצה לומר לכם - רש"י אומר 'ואנשי קודש תהיו לי', אם אתם קדושים ופרושים משיקוצי נבלות וטרפות, הרי אתם שלי. אני אומר את זה כאן: מי שהוא קדוש ופרוש משיקוצי נבלות וטרפות, הקדוש ברוך הוא אומר 'תהיו לי'.

"ואלה שהם לא רחוקים משיקוצים ונבלות וטרפות, הם 'לכלב תשליכון אותו'. את נשות הכותל, את הקבוצה הזאת שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו".