קלינטון חוגגת, למרות הניצחון הדחוק
קלינטון חוגגת, למרות הניצחון הדחוקצילום: רויטרס

אם מדינת איווה, הראשונה שבה התקיימו הבחירות המקדימות לראשות המפלגה הדמוקרטית יכולה לנבא מגמה - הרי שלהילארי קלינטון יש הרבה סיבות לדאגה.

קלינטון, מזכירת המדינה לשעבר, גברה על המועמד ברני סנדרס בקושי רב. היא השיגה 49.9% מקולות המצביעים, בעוד המתחרה השיג 49.5% תמיכה.

המועמד השלישי שממילא לא נחשב בעל סיכויים משמעותיים, מרטין אומאלי - זכה בכחצי אחוז בקושי והודיע באופן מיידי על פרישה מהמירוץ.

הקרב היה צמוד לכל אורכו - ועד לתום ספירת הקולות כלל לא היה ברור מי בדיוק ניצח. עם זאת קלינטון הכריזה על נצחונה בהפרש קטן מאוד - כבר לפני פרסום התוצאות הרשמיות. 

"אני מתמודדת כדי לשנות את המצב הקיים ולהביא לשיפור חיי אזרחי ארה"ב. נעשה את זה על ידי חיזוק המועמדות שלי בדרך לבית הלבן", אמרה קלינטון בנאום לתומכיה.

מעניין להזכיר שבהתמודדות הקודמת שלה, לפני שמונה שנים היא הפסידה במדינת איווה לנשיא המכהן ברק אובמה.

אגב, בסביבתו של סנדרס מרוצים מאוד מהתוצאה ואומרים כי היא מבהירה לקלינטון שהפער לא גדול כמו שיוותה. "אנחנו מביאים את קולו של העם", אמר המועמד והוסיף, "הלילה התחלנו במהפכה פוליטית שרק תלך ותתחזק".

מנגד, בבחירות המקדימות לראשות המפלגה הרפובליקנית רשם טד קרוז ניצחון משכנע - בהפרש של 4% מקולות המצביעים.

מספירת כלל קולות המצביעים במפלגה הרפובליקנית עלה כי קרוז ניצח את הבחירות המקדימות באיווה עם 28% מהקולות, לעומת דונלד טראמפ שזכה ל-24%. הסנאטור מרקו רוביו שהתמודד גם הוא במסגרת המפלגה הרפובליקנית הגיע למקום השלישי עם 23% מקולות המצביעים.