מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בתמיכת 76 חברי כנסת מכל סיעות הבית, הגיש היום (שליש) ח"כ מיקי זוהר הצעת חוק המתקנת עוול היסטורי בהפרשות הציבור לקרן הפנסיה.

על פי הצעת החוק, יחויבו כל המעסיקים במשק להפריש לקרן הפנסיה של העובד 7.5% במקום 6% אחוזים המחויבים כיום ואילו שיעור הפרשת העובד לפנסיה יעלה ל7% במקום 5.5%.

כיום, מדינת ישראל מפגרת באופן בולט אחרי שאר מדינות ה-OECD בכל הנוגע להפרשות לקרן הפנסיה. מצב זה גורם לכך שאזרחים מגיעים לגיל הפרישה עם שכר נמוך בהרבה ממה שהרוויחו כל חייהם.

במגזר הציבורי הכירו בבעיה והעלו את סך הפרשות המעביד ל-7.5% ואת הפרשות העובד ל-7%, לכן מצבם של העובדים במגזר הציבורי טוב בהרבה מהעובדים בשוק הפרטי.

מבדיקה שנערכה עולה כי ישנם 1.2 מיליון אזרחים במדינת ישראל המשתייכים לשוק הפרטי, רובם הגדול בעלי שכר נמוך (מתחת לממוצע במשק) וההפרשות לפנסיה עבורם נמוכות מאוד (17.5%- 6% מעסיק, 5.5% עובד, 6% פיצויים).

אם תאושר הצעת החוק שהגיש ח"כ זוהר, היא תביא למהפכה בקרן הפנסיה בכך שתגדיל את סך ההפרשות ל-20.5% ותביא לגידול משמעותי של כ-17% בקרן הפנסיה בעת פירעונה ובכך תצמצם משמעותית את הפערים בין חיי העובד טרם פרישתו לבין חייו לאחריה.

השינוי יביא להגדלה של מאות אלפי שקלים בקרן הפנסיה ולתוספת של אלפי שקלים לשכר החודשי במועד הפרישה. בנוסף, הצעת החוק תכניס כ-4 מיליארד שקלים לשוק ההון מכספי החוסכים.

"זו הצעת חוק מהפכנית והיסטורית שתשנה לטובה את חיי אזרחי ישראל אחרי פרישתם לפנסיה באופן משמעותי", אמר ח"כ זוהר, ''אני בטוח שהיא תזכה לתמיכה רחבה מכל הגורמים הרלוונטיים".