אורן חזן
אורן חזןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

העימות בין חבר הכנסת אורן חזן לועדת האתיקה של הכנסת עולה מדרגה. לאחר שחזן התבטא בצהריים (שלישי) נגד הוועדה, מפרסמת הערב הועדה הודעת תגובה רשמית חריפה.

"הוועדה דוחה בתוקף את דבריו חסרי התקדים של ח"כ אורן חזן, כפי שצוטטו בתקשורת, כנגד הוועדה וחבריה", נאמר בהודעה.

"ועדת האתיקה, המורכבת ממספר שווה של חברים מסיעות הקואליציה והאופוזיציה, פועלת מאז ומתמיד באופן עצמאי לחלוטין והחלטותיה מתקבלות לגופו של עניין, בהגינות ומתוך ראייה רחבה, לא פוליטית, הרואה בראש ובראשונה לנגד עיניה את כבוד הכנסת וכבוד חבריה", לשון תגובת חברי הוועדה.

עוד נאמר בהודעה, "הוועדה דוחה בתוקף כול ניסיון מניפולטיבי להטיל דופי במניעי חברי הוועדה או ביושרם. מעמדה המוסרי הגבוה של ועדת האתיקה לאורך עשרות שנים, נגזר מעל לכול מאמון חברי הכנסת מכול הסיעות, בוועדה ובהחלטותיה. ראוי שחבר כנסת שעניינו נדון בפני הוועדה לא ינסה לערער אמון זה".

נזכיר כי בצהריים אמר חזן, "אין לי אמון בוועדת האתיקה. מדובר בוועדה פוליטית ולא שיפוטית, שהחלטותיה נקבעות מראש על ידי יושב ראש הכנסת ולא על ידי עובדות. אחת ההוכחות לכך היא העובדה שח"כית שקראה למותו של חבר כנסת לא הוזמנה מעולם לוועדה, למרות תלונות מרובות נגדה".

הדברים נאמרו לפני כינוסה של הוועדה לדיון בהתנהלותו של ח"כ חזן בעקבות עימות קולני שפרץ בינו לבין ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) בחניון הכנסת.