שרון דרוקר מאמן ראשון. הישג גדול
שרון דרוקר מאמן ראשון. הישג גדולצילום: אודליה מטרי, מכבי ראשל"צ

הישג גדול למכבי ראשון לציון. כבר בעונתם הראשונה של הכתומים באירופה, העפילו שחקניו של שרון דרוקר אל השלב הבא במפעל היורופ קאפ, המפעל השלישי בחשיבותו בכדורסל האירופי. 

הכתומים מראשון המריאו עד לפינלנד הרחוקה בכדי להתמודד מול קטאייה המקומית בידיעה שאמנם הבטיחו כבר את מקומם בשלב הבא, אך בכדי לעשות זאת מהמקום הראשון ולזמן יריבה קלה יותר ויתרון ביתיות, יצטרכו לנצח את הפינים בביתם. העובדה כי עברו שלוש טיסות ומסע מפרך ומעייף עד שהגיעו לאולמם של הפינים, לא נתנה תקווה גדולה לראשי הכתומים.

המארחים פתחו את המשחק טוב יותר, אך השחקנים הישראלים של ראשון לא איפשרו להם לברוח כבר מתחילת המשחק ואת הרבע הראשון אף סיימו עם יתרון 25:21 לזכותם.

הפינים החלו לנצל את העובדה כי המשחק מתקיים באולמם הביתי וצלפו מחוץ לקשת בדרך להפוך את התוצאה. מונרו ודאוסן שמרו את ראשון קרובה, כשאל הפסקת המחצית ירדו השתיים עם התוצאה 41:47 לזכות הקבוצה הפינית המקומית.

הפינים כבר עלו ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השלישי כשהמשיכו לקלוע ל-3 נקודות, אבל אז התעוררו שחקני ראשון לציון והחלו להשתלט על המשחק. מארק ליונס ועידן זלמנסון הצעיר השוו את התוצאה ואף החזירו את היתרון לצד הישראלי עם סיום הרבע כשלוח התוצאות הראה יתרון 69:66 לזכות הכתומים מישראל.

מכאן הכתומים לא הביטו לאחור וברבע רביעי מצויין הגדילו את ההפרש עד ל-98:85 בסיום המשחק, מה שנותן להם יחד עם התוצאה במשחק המקביל בביתם, כשוילרבאן ניצחה את נובו מסטו בביתה, את המקום השני בבית האירופי שלהם. 

בשלב הבא, שלב שמינית גמר היורופ קאפ, יתחרו הכתומים מול ונטספילס הלטבית ללא יתרון הביתיות בסדרה של ראש בראש. רק אחת מהן תעפיל לשלב רבע גמר היורופ קאפ. האם הכתומים יגיעו עד לגמר כבר בעונתם הראשונה באירופה?

לראשון קלעו: מארק ליונס 23 (5 אסיסטים), דריל מונרו 16 (7 ריבאונדים), עידן זלמנסון 14, ניצן חנוכי 12, אבי בן שימול 9, טוני יאנגר ושון דאוסון 8 כל אחד, כריס רייט 5, קווין פאלמר 3.