תמר אסרף
תמר אסרףצילום: מרים צחי

לציבור יש חושים בריאים. לפעמים לוקח להם זמן לפעול, אבל אי אפשר לרמות אותם כל הזמן, ואי אפשר למכור להם סיפורים. מה שלא אמיתי, לא לוקח.

קמפיין השתולים הראשון סימן את הסכנה. הוא נגע במה שכולם הרגישו כאן באופן טבעי. אמנם הוא היה אישי, ולכן גם אז לא חשבתי שהוא היה ראוי, אבל הוא עשה את שלו, כי עם השנים הציבור התחיל להבין שיש כאן ארגונים שמזמן שברו את הכלים.

הקמפיין הראשון היה בעצמו גבולי מבחינת יכולת העיכול הציבורית, את הקמפיין השני כבר הקיאו.

אני חושבת שאפשר ללמוד כאן כמה דברים חשובים על עם ישראל וגם על כוחו של קמפיין:

עם ישראל בריא בנפשו, ויודע מתי מי שמנסה למכור לו סיפור הגזים, גם מימין וגם משמאל.

בעומק מהותנו אנחנו לא אוהבים שמוכרים לנו יותר מדי שנאה.

העיסוק בפנים ובשמות תחת הכותרת "אני מאשים" תמיד יעורר דחייה. אפשר לחשוף את האמת גם בלי לרדת לפסים אישיים.

החיפוש הבלתי נלאה אחר קמפיינים פרובוקטיביים, והיו לנו כאלו בשפע בזמן האחרון ולא רק מבית היוצר של 'אם תרצו', מעורר כאן את כל השדים וההצלחה בשמיים. אבל בפועל הוא יוצר סערת רגשות שיש בה הרבה כעס, שנאה וכאב.

התנהלות לא תקינה לא מרפאים על ידי התנהלות לא תקינה אחרת. אז איך כן מתקנים? עם המון אהבה!

אם עתיד המדינה יקר לנו, עלינו לפעול ככל האפשר כדי לתקן, לשפר ולבנות. אבל אך ורק בדרכי שלום, אך ורק מתוך חיבור והגברת הטוב. יש הרבה מה לאהוב כאן, ואת זה צריך להעצים ולשם צריך לכוון. חשיפת הטוב הזה במלוא הכוח היא הדרך היחידה.

תמר אסרף

דוברת המועצה האזורית מטה בנימין