בית עלמין
בית עלמיןצילום: פלאש 90

יהודים שפקדו את בית הקברות בפורט ויין, נדהמו לגלות לפחות 55 מצבות בבית העלמין שחוללו בצורה קשה ומחפירה, מצבות נשברו ונעקרו, חלקן הושלכו לכל עבר.

נציגי הקהילה היהודית שהגיעו למקום מיהרו להזעיק את המשטרה המקומית שפתחה בחקירת המקרה החמור.

האירוע באינדיאנה התרחש יממה לאחר שבית הנבחרים של מדינת אינדיאנה אישר פה אחד חוק אשר אוסר על המדינה לבצע עסקאות עם ישויות אשר מחרימות את ישראל, וההערכה היא שזה מה שהביא את האנטישמים לתגובה זאת.

החוק, אשר נשלח לסנאט של המדינה, מגדיר "קידום של פעולות שמטרתן להחרים, להימנע מהשקעות או להטיל עיצומים על ישראל" בתור פעולה העונה על הסטנדרט של "נסיבות יוצאות דופן" אשר דרושות במסגרת חוק המדינה כדי להורות על הימנעות מהשקעות בחברה מסוימת.

בחוק של מדינת אינדיאנה נכתב כי המאמץ להחרים, להימנע מהשקעות ולהטיל עיצומים על ישראל הינו "מנוגד בתכלית ופוגע עמוקות במאמץ לשלום, צדק, שוויון, דמוקרטיה וזכויות אדם עבור כל בני האדם במזרח התיכון".

נשיא הועדה לעניינים יהודיים באינדיאנה, אשר פעל כדי לקדם את החוק, הודה לבית הנבחרים של המדינה על שהצביע בעדו.

"התפקיד המנהיגותי של יו"ר בית הנבחרים בתמיכה בישראל מציב את מדינת אינדיאנה בחוד החנית של המדינות אשר נוקטות עמדה איתנה למען בעלת הברית הקרובה ביותר של ארצות הברית", אמר.

במידה והסנאט יאשר את החוק, הוא צפוי להיחתם על ידי מושל המדינה, המוכר כרפובליקני אשר מילא תפקיד מוביל בתמיכה בישראל בתקופה שבה כיהן בקונגרס האמריקאי.