תוקף. ח"כ איתן ברושי
תוקף. ח"כ איתן ברושיצילום: נתי שוחט, פלאש 90

חבר הכנסת איתן ברושי (המחנה הציוני) מציע לקיים משאל עם על השאלה האם אזרחי ישראל תומכים בהקמת מדינה פלסטינית או ב"מדינה דו לאומית".

בכנס שנערך היום (שישי) במועצה האזורית מנשה, בהשתתפות ראשי מועצות אזוריות, תומכים וחברי מפלגת העבודה, טען ברושי כי ''היותנו מדינה יהודית ודמוקרטית היא מרכיב קריטי להמשך קיומה של המדינה, התנאי לכך הוא שתי מדינות לשני עמים ורוב הציבור תומך בכך".

לדבריו, ''הממשלה והכנסת הם קיצוניים יותר מן הציבור הרחב, ראש הממשלה נתניהו שבוי בממשלה קיצונית וימנית. המחנה הציוני מוביל את חזון 'שתי המדינות' מתוך הבנה כי מימושו הוא תנאי הכרחי לשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולהמשך קיומה של הציונות.

''ראש הממשלה אמר לא פעם כי הוא מחויב לחזון זה, אך שעון החול הולך ואוזל", טען ברושי. ''הקהילה הבין-לאומית מאבדת את סבלנותה ואנו קרבים לנקודת האל חזור. לכן, על המחנה הציוני להוביל יוזמה לקיום משאל עם בו יקבע האם נלך ל'שתי מדינות לשני עמים' או ל'מדינה דו לאומית', זו החלטה שעלינו לקבל כבר בוועידת המפלגה הקרובה ביום ראשון ולהתחיל לפעול לקיומו של משאל עם עוד השנה".

חה"כ ברושי תקף בחריפות את חברי הכנסת מבל"ד שנועדו עם משפחות המחבלים, "זו חציית קו אדום, אסור לנו להסתפק בבחינת הנושא בוועדת האתיקה אלא לבחון צעדים נוספים כנגד חברי הכנסת. חברי הכנסת מטילים כתם כבד בערביי ישראל שזו לא דרכם. על המחנה הציוני לגנות בחריפות כאיש אחד התנהגות חמורה ולא ראויה זו''.