יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןפלאש 90

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין קורא היום (שישי) לאזרחי ישראל להגיש קובלנות לוועדת האתיקה של הכנסת נגד חברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת שנפגשו עם משפחות מחבלים שביצעו פיגועים רצחניים בגל הטרור הנוכחי.

"הכנסת היא בית העם, היא קשובה לו ועובדת בשבילו ולכן זו זכותו של כל מי שנפגע לפנות אליה לבירור״, אמר אדלשטיין.

שלושת חברי הכנסת חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ובסאל גטאס מסיעת בל"ד, נועדו השבוע בין היתר עם אביו של המחבל בהא עליאן, שביצע פיגוע ירי ודקירה באוטובוס בשכונת ארמון הנציב, שבו נרצחו חיים חביב, אלון גובברג וריצ'רד לייקין הי"ד.

יו״ר הכנסת שוחח הבוקר עם מיכה אבני, בנו של ריצ׳ארד לייקין הי"ד, ולשאלתו של אבני האם הוא יכול לעשות משהו בסוגייה, השיב אדלשטיין כי גם אזרחים יכולים להגיש תלונה לוועדת האתיקה. 

חברי כנסת ושרים, מהקואליציה ומהאופוזיציה, גינו בחריפות את פגישתם של חברי הכנסת הערבים עם בני משפחות המחבלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי חברי כנסת שהולכים לנחם משפחות של מחבלים רוצחי ישראלים אינם ראויים לכהן בכנסת ישראל.

"חברי הכנסת של בל"ד - גיס חמישי", הכריזה שרת התרבות מירי רגב. "תמיד אמרתי שיש לנו סוסים טרויאנים בכנסת. מקומם לא שם וזו המשימה של היועמ"ש שנכנס השבוע לתפקידו. אפנה אליו עוד הערב בדרישה לפתוח בהליכים להדחתם מכנסת ישראל".

שר החינוך נפתלי בנט קרא לציבור הערבי להוקיע את חברי הכנסת מבל"ד. "אתם הרבה יותר טובים מהם. תוקיעו אותם. תגנו אותם. לא תהיה אחדות אם נציגי הציבור שלנו פוגשים את מרצחינו״, הדגיש בנט. 

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון טען כי הח"כים מבל"ד שייכים למיעוט קיצוני ומתבדל בערביי ישראל, אשר ''שואף להרוס את מרקם החיים בין ערבים ליהודים במדינת ישראל". לדבריו "אסור לנו לאפשר למחרחרי הריב והמדון הללו לפגוע בהשתלבותם של האזרחים הערבים בחברה הישראלית, ולהכשיל את חתירתנו לביסוסו של דו-קיום".

יעלון הדגיש כי "הרוב המכריע של הערבים אזרחי ישראל רוצה לראות עצמו כחלק מהחברה והמדינה, וחובתנו כהנהגה להיאבק בגזענות כלפיהם ובהדרתם. את המיעוט הקיצוני שמנסה להתסיס, להפריד ולהסית יש להוקיע ולהרחיק מקרבנו".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קרא ליועץ המשפטי לממשלה לבחון האם פגישת הח״כים עם משפחות המחבלים אינה מהווה עבירה של תמיכה במעשי רצח וטרור. ''גופות המחבלים לא ישוחררו עד ‏שמשפחותיהם יעמדו בדרישות המשטרה שנועדו להבטיח שהלוויה לא תהפוך למפגן של הסתה ותמיכה הטרור. במקום לפעול לכך חברי הכנסת הערבים עשו בדיוק ההיפך״.