חלוץ מרכזי. יאיר לפיד
חלוץ מרכזי. יאיר לפידצילום: תומר נאוברג, פלאש 90

יושב ראש מפלגת יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, שלח עם צאת השבת מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בנוגע לביקורם של חברי הכנסת הערביים בבתי המחבלים. 

"חברי הכנסת נותנים רוח גבית לצעירים להצטרף למעגל האלימות ושפיכות הדמים", כתב לפיד במכתבו. "ישראל כמדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל מפגשים מסוג אלו. זהו מפגן של שנאה וחתרנות נגד מדינת ישראל, שמעודד רצח של חפים מפשע".

המכתב ליועמ"ש

מוקדם יותר אמר לפיד "מדובר במשפחות של טרוריסטים שפגעו באנשים חפים מפשע...הציבור הערבי לא בחר את נציגיו כדי שיתמכו בטרור ואם ח"כ עובר על החוק, מסית ומביע תמיכה בטרור, עליו לתת את הדין על כך".

נזכיר כי ראש הממשלה נתניהו הודיע כבר לפני יומיים על כוונתו להגיש קובלנה בעניין יחד עם יו"ר הכנסת אדלשטיין, לוועדת האתיקה של הכנסת. "חברי כנסת שהולכים לנחם משפחות של מחבלים רוצחי ישראלים, אינם ראויים לכהן בכנסת ישראל", אמר נתניהו.

חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) כתב אמש בחשבון הפייסבוק שלו: "חברי הכנסת של בל״ד איבדו את הצפון. בחירתם המיותרת להיפגש עם משפחות מחבלים כדי לקדם את שחרור הגופות, ולשמש להן שופר מול ממשלת ישראל, נעה בין פרובוקציה, רשעות וטיפשות, ואולי אף שלושתם יחד".