המחבל בבית החולים ברזילי
המחבל בבית החולים ברזיליצילום: פלאש 90

חייל צה"ל נפצע הבוקר (ראשון) באורח קל בפיגוע דקירה שהתרחש ברחוב בן גוריון בעיר אשקלון, סמוך לתחנה המרכזית בעיר.

החייל כבן 20 פונה לבית החולים ברזילי בעיר עם פצע דקירה בפלג גופו העליון.  בתום מרדף קצר נורה המחבל ונפצע באורח קשה. במערכת הביטחון התקבל מידע כי המחבל ניסה לחטוף את נשקו של החייל הפצוע אך לא ברור אם הצליח.

פאראמדיק מד"א אריאל פלאוט שטיפל בפצוע סיפר, "היינו בנסיעה כשלפתע אזרחים סימנו לנו לעצור, הבחנו בצעיר כבן 20 יושב על ספסל בהכרה מלאה עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון, העלנו אותו לאמבולנס והענקנו לו טיפול רפואי תוך פינוי לבית החולים, מצבו הוגדר קל והוא שוחח איתנו בדרך". 

חקירת המשטרה מעלה כי בסביבות השעה 08:20 התקבל דיווח על דקירת חייל בצומת נאות אשקלון בסמוך לתחנת האוטובוס על ידי חשוד שהחל נמלט רגלית.

חייל אחר שהבחין במקרה נטל את נשקו של הנדקר והחל מרדף אחר החשוד במעשה. ברחוב החסידה הצליח החייל לצמצם טווח אל החשוד וניטרל אותו. החייל שנדקר פונה במצב קל לבית החולים. כוחות מטרה רבים שהוזעקו למקום החלו בסריקות נוספות אחר חשודים נוספים, סגירת זירות האירוע, תשאול וחקירה של נסיבות האירוע. בשלב זה, אומרים במשטרה, מסתמן כי הרקע למעשה הינו לאומני. בשעה זאת נערכת הערכת מצב בראשות מפקד המרחב.

הפיגוע מצטרף לפיגוע הדקירה שהתרחש דקות לפני צאת השבת בעיר רהט. מחבל ערבי דקר את שלומית גונן מקיבוץ משמר הנגב (65) במהלך קניות בשוק בעיר ופצע אותה באורח קל. המחבל נמלט והמשטרה מנהלת אחריו מצוד.

במהלך השבת סוכל פיגוע ירי בשומרון. כוחות צה"ל איתרו שבעה תרמילי כדורים במקום שבו דיווחו שני ישראל על אש שנפתחה לעבר רכבם בליל שבת סמוך לאריאל. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ביום חמישי דקרו שתי נערות מחבלות בנות 13 מג'ואריש מאבטח כבן 27 בכניסה לקניון הסמוך לתחנה המרכזית ברמלה, סמוך לתחנה המרכזית. הוא נפצע קל. המחבלות הגיעו עם תיק בית ספר וכאשר ביקש מהן המאבטח להזדהות, שלפו סכינים ודקרו אותו ברגלו ובידו. מאבטחים נוספים השתלטו על המחבלות והן נלקחו לחקירת משטרה.