רשות המיסים. אילוסטרציה
רשות המיסים. אילוסטרציהפלאש 90

אנשי יחידת ניהול ספרים קיימו מבצע ביקורת לבדיקת רישום הכנסות בירושלים. במסגרת המבצע, נערכו 236 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, גם בשעות לא שגרתיות, מהן עולה כי כ- 10% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בעקבות מידע שנתקבל ב"קו הצדק", נערכה ביקורת בסוכנות נסיעות בירושלים ונמצא כי לא נרשמו הכנסות שנתקבלו במזומן בגין טיול לקברות צדיקים. בעלת העסק טענה "התכוונתי לרשום אחר כך".

בביקורת שנערכה בעסק לייצור ומכירת פאות, נמצאו דפי עבודה המפרטים סכום העבודה ומה שנתקבל על החשבון כמקדמה.

בבדיקה שנערכה נמצא כי לא נרשמו הכנסות של כ- 54,000 ש"ח בספרי העסק. המשך טיפול במקרה זה ייעשה על ידי פקיד שומה חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.

המבקרים שביצעו ביקורת במשרד עורך דין, מצאו  צ'ק על סך של 5,900 ש"ח שלא נרשם בספרי העסק. עורך הדין טען "מדובר בצ'ק דחוי שקיבלתי לפני מספר ימים, כאשר יגיע מועד הפירעון אני אוציא חשבונית". בביקורת נוספת שנערכה גם היא במשרדו של עורך דין נמצא שהעברה בנקאית בסך 4,500 ש"ח לא נרשמה בספרי העסק. עורך הדין הסביר "שכחתי להוציא חשבונית". שני המקרים הועברו לטיפול מחלקת השומה במס הכנסה.

בביקורת שנערכה במרפאת שיניים, נמצאו 2 צ'קים בסכום של 8000 ש"ח שלא נרשמו בספרי העסק. תגובת בעל העסק "מדובר בצ'קים לפיקדון". המשך הטיפול במקרה זה ייעשה במחלקת השומה.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.