לאפשר ניידות בשבת. ח"כ בן ארי
לאפשר ניידות בשבת. ח"כ בן אריצילום: נתי שוחט - פלאש 90

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ מירב בן-ארי, לפיה מענק הלימודים שנותן הביטוח הלאומי להורים נזקקים יינתן מעתה גם עבור תלמידים בכיתות י' עד י"ב.

המענק, אשר לו זכאים הורה יחיד, בעלי נכות כללית, ומשפחות בעלות 4 ילדים ומעלה העומדות במבחן הכנסה, ניתן כיום רק עבור ילדים עד כיתה ט'.

הצעת החוק קובעת כי מעתה שווי המענק לכל הגילאים יעמוד על 1,003 שקלים בשנה (במקום 850 ₪ לכיתות ו' עד ט', 1,500 ₪ לכיתות א' עד ו' ואפס תשלום לכיתות הגבוהות).

עלות הצעת החוק: 28 מיליון שקלים בשנה, והיא תיכנס לתוקף בשנת הלימודים הבאה (תשע"ז).

יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף, בירך על אישור הצעת החוק והוסיף, "זוהי יוזמה מוצלחת, המצרפת למעגל ארבעה שנתונים שלא זכו להיכלל עד כה כזכאים למענק".

סמנכ"ל עמותת "ידיד", רן מלמד, בירך גם הוא על המהלך, "זוהי פריצת דרך, נמשיך בניסיונות לגייס כספים נוספים עבור מענקים כאלה, המיטיבים במיוחד עם אימהות חד-הוריות".

מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, לא הצטרף למברכים, "למרות חשיבות החוק, קבוצת הגילאים 6-11 קיבלה עד היום 1,500 ש"ח בשנה ומעתה תקבל 500 ש"ח פחות".

יוזמת החוק, ח"כ מירב בן-ארי, אמרה בתגובה: "בעתיד הקרוב אכן תחווה קבוצה זו ירידה בכספי המענק, אך תפוצה על כך בשנים שלאחר מכן, בדמות מענק הניתן לראשונה בשנות התיכון. החוק הזה נוגע ותומך בכל ילד במשפחות נזקקות".