יצחק הרצוג
יצחק הרצוגצילום: פלאש 90

ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, תקף בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני את יוזמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביטול ועדות האיתור: "נתניהו שוב חוזר לספין המשילות".

לדבריו, "האיום שלו לבטל את וועדות המינויים וועדות האיתור הוא פתח מסוכן לשחיתות. אם הרעיון הזה יעבור זו תהיה מכה מסוכנת לשירות הציבורי, לנקיון הכפיים ולשקיפות. כל עובד מדינה ידע שיש לו מטרה אחת  - לא לריב עם השר".

בנוגע להצעת החוק להדחת חברי כנסת אמר הרצוג, "סבלנות הציבור פקעה. החכ"ים של בל"ד עושים פרובוקציות כל הזמן נגד מדינת ישראל ובעד הטרור. משרתים את הקיצוניים שרוצים לגרור את השיח הישראלי לתהום של שנאה. הציבור מרגיש שאי אפשר להמשיך ככה".

"לא ייתכן שזועבי נותנת הגנה לרוצחי הנערים החטופים, שגאטס פוגע בריבונותה של ישראל בשיט לעזה ובעיקר, הציבור לא מוכן לראות חברות וחברי כנסת שעומדים דקה דומייה לזכר רוצחים שפלים שפוגעים באזרחים תמימים וחפים מפשע", הוסיף הרצוג. "זה גבול אדום. גבול אדום שאסור לעבור עליו בשתיקה. הציבור מרגיש שאי אפשר להמשיך ככה".

עם זאת הרצוג לא תומך בחוק ההשעייה שמקדם נתניהו, "אני אומר לכם באופן הברור ביותר, את הגבול צריך להציב , לא בשלוף ולא במדרון חלקלק - לכנסת יש הרבה כלים לטפל בתופעות כאלה, ראש הממשלה ביקש מהיועץ המשפטי לחקור את התנהגות חברי בל"ד ואנחנו מחכים לתוצאות הבדיקה שלו".