בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה את ההצעות שהגישו סיעות המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ויש עתיד להביע אי-אמון בממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בדיון ואמר "שמעתי את ההתקפות עלי בכמה ישיבות סיעה היום, אני מבקש להבהיר: אנחנו בעד השילוב של אזרחי ישראל הערבים בחברה, בכלכלה ובמדינה.

"אנחנו משקיעים בזה מאמצים ומשאבים רבים. אבל באותה עת ודווקא מתוך הראייה הזו, איננו מוכנים לקבל מצב שבו ח"כים יתמכו במשפחות של רוצחי אזרחים ישראלים. יש גבול. יש דבר שנקרא כבוד לאומי. אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי אם חברי פרלמנט היו עומדים דקת דומייה לזכר ג'ון הג'יהאדיסט או חברי הקונגרס האמריקאי היו עומדים לזכר הרוצח מקליפורניה. הם לא היו מוכנים לקבל את זה ואנחנו לא נקבל את זה. אנחנו נפעל נגד זה".

ח"כ ג'מאל זחאלקה הוצא מהאולם לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר "גם אני ורבים מחברי סולדים ומסתייגים מעומק הלב ממה שעשו חברי בל"ד, אבל מה בין זה לבין הפרת כללי הייסוד של התנהלות הכנסת, כך שיום אחד יעיפו מפה ח"כים מימן ומשמאל בשם התנהגות לא ראויה.

"חובה עלינו ככנסת לשמור בצורה הבסיסית ביותר את כללי המשחק ההוגנים ולשמור על המעטפת מפני שכבר כיום יש לכנסת כלים לטפל בתופעה הזו", טען הרצוג.

יו"ר הרשימה המשותפת ח''כ איימן עודה אמר מוקדם יותר, "אני תומך בצעדים למען החזרת הגופות למשפחות כולל הפגישה עם המשפחות כי זה דבר הומניטרי ומוסרי ממדרגה ראשונה. על מה המהומה? על דקת הדומייה? הם עמדו לקרוא דבר שקוראים כאשר מישהו נפטר, זו התרבות שלנו, גם אם אתה לא מסכים עם מעשיו.

"אנחנו מוקיעים פגיעה באזרחים חפים מפשע, יהודים ופלסטינים, יחד עם זאת אנחנו תומכים במאבקו הצודק של העם הפלסטיני. אני קורא לכולם להנמיך את הלהבות. מה שקורה זה הסתה בעיקר מקרב ראש הממשלה, זו לא רק גזענות מובנית אלא פוליטיקה מכוונת".