התקרית בכניסה לבית העלמין

פעיל הימין עופר גולן המוביל את ארגון "נלחמים בשקר הפלסטיני", ביקש להשתתף באזכרת מפקד הלח''י אברהם ''יאיר'' שטרן שנערכה ביום חמישי האחרון בבית העלמין נחלת יצחק.

לתדהמתו של גולן, הוא לא הורשה להיכנס למתחם האזכרה בשל השתתפותו של נשיא המדינה ראובן ריבלין. בשלב מסוים ניגש לגולן מי שהציג את עצמו כאחראי מטעם המשטרה, ודרש ממנו שכתנאי לכניסה למתחם ייאלץ לעבור חיפוש גופני ויסודי.

גולן סירב ובעקבות כך ניתנה הוראה להרחיקו יחד עם פעיל ימין נוסף מבית העלמין. גולן ההמום אמר כי "חשתי תחושת בושה, השפלה, כאשר כוחות הביטחון מבקשים ממני להתפשט כדי לערוך עלי חיפוש פולשני כאילו אני אחרון המחבלים. לרגע חשבתי שאני אויב המדינה, עצוב מאוד שמונעים מאנשים להגיע ולכבד את זכרו של אברהם 'יאיר' שטרן הי"ד".

עורך דינו של גולן, איתמר בן גביר מתכוון להגיש תביעה אזרחית נגד המשטרה והשב"כ. "אט אט הופכים שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל למשטרת מחשבות המטפלת באנשים החושבים אחרת מהשלטון ובמקרה זה מנשיא המדינה", טען בן גביר. ''זה התחיל בעיכובים, המשיך בהחרמת שלטים והיום כבר מאיימים במפורש שיפשיטו אנשים בפומבי אם הם חושבים אחרת מרובי ריבלין".

"מעבר לעובדה שהתנהלות השב"כ והמשטרה בפרשה זו תוביל לתביעה אזרחית נגד מי שדרש ממרשי להסיר את בגדיו וממי שסילק את מרשי מבית העלמין, הרי שיש בהתנהגות זו גם ביזוי כבוד המת ובמקרה הזה ביזויו של יאיר שטרן שאגב אם היה חי, אין לי ספק שהשוטרים לא היו מאפשרים גם לו להיכנס לטקס ממלכתי", דברי עו"ד בן גביר.

משירות הביטחון הכללי נמסר "שב"כ אינו נוהג לפרט את תהליך הבידוק הביטחוני באירועים הנוגעים לאישים מאובטחים. במקרה דנן מדובר בפעיל המוכר כמי שהיה מעורב גם בעבר בפרובוקציות כלפי אישי ציבור".