חברי סיעת בל"ד
חברי סיעת בל"דצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה הערב (שני) להשעות מפעילות פרלמנטרית את חברי הכנסת חנין זועבי ובאסל גטאס לארבעה חודשים, ואת חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה לחודשיים.

שלושת חברי הכנסת הללו, ממפלגת בל"ד, נענשים בעקבות פגישה שקיימו בשבוע שעבר עם קרובי משפחה של מחבלים שביצעו פיגועי טרור רצחניים. נציין כי על אף הרחקתם, חברי הכנסת יוכלו להשתתף בהצבעות בכנסת ובוועדות.

לעיון בהחלטה לחץ כאן

בסיעת הרשימה המשותפת תקפו את החלטת ועדת האתיקה ומסרו כי "העונש הנקמני לא ירתיע אותנו. אנו מגנים את מסע ההסתה והשיסוי בהובלת נתניהו אשר הוביל להחלטה האומללה והאנטי דמוקרטית".

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, אמר כי "העונש שהוטל על חברי הכנסת זועבי, גטאס וזחאלקה הוא בגדר בדיחה. במקום להשית עליהם את העונש המקסימלי, הרחקה מדיוני הכנסת לחצי שנה ושלילת שכר, ובכך להרתיע באמת, הפכה ועדת האתיקה את המקרה לפארודיה וקבעה עונש לא רציני שרק מפגין אזלת יד ורפיסות״.

לדברי ח״כ ליברמן ״ההחלטה הזו רק מעניקה פופולריות לחברי הכנסת הללו בקרב הציבור שלהם ולא פוגעת בהם בשום דבר מהותי״. 

מוקדם יותר הערב, בדיון על הצעות אימון, אמר ראש המממשלה נתניהו "שמעתי את ההתקפות עלי בכמה ישיבות סיעה היום, אני מבקש להבהיר: אנחנו בעד השילוב של אזרחי ישראל הערבים בחברה, בכלכלה ובמדינה.

"אנחנו משקיעים בזה מאמצים ומשאבים רבים", הדגיש נתניהו. ''אבל באותה עת ודווקא מתוך הראייה הזו, איננו מוכנים לקבל מצב שבו ח"כים יתמכו במשפחות של רוצחי אזרחים ישראלים. יש גבול. יש דבר שנקרא כבוד לאומי.

''אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי אם חברי פרלמנט היו עומדים דקת דומייה לזכר ג'ון הג'יהאדיסט או חברי הקונגרס האמריקאי היו עומדים לזכר הרוצח מקליפורניה. הם לא היו מוכנים לקבל את זה ואנחנו לא נקבל את זה. אנחנו נפעל נגד זה".