בנט ביבנה
בנט ביבנהצילום: עודד קרני

שר החינוך, נפתלי בנט, ביקר הבוקר (שלישי) בבתי ספר של החינוך החרדי בעיר יבנה.

את סיורו של בנט ליוו סגן שר החינוך מאיר פרוש, מנכ"ל רשת החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין ומנהל המחוז החרדי איציק זהבי.

הסיור נפתח בפגישה של השר עם הרב אליעזר סורוצקין ולאחר מכן יצאה הפמליה לסיור במוסדות החינוך ברחבי העיר.

תחילה ביקר השר בבית הספר היסודי "סיני" לבנים, שם נערכה לו קבלת פנים והוא צפה בשיעורים סדירים ובכיתת המדעים. משם המשיך לבית הספר היסודי "סיני" לבנות, נפגש עם מנהלת בית הספר וצוות ההוראה וצפה בשיעורים מיוחדים שמשולבים במערכת השעות של בית הספר.

בהמשך סייר בנט בתיכון לבנות "לאה", שם שוחח עם הצוות על המסגרת הלימודית והחינוכית של הבנות. תלמידות כיתה י' הציגו לשר את הפרויקטים בלמידה משמעותית שהכינו במסגרת תכנית הלימודים החדשה. כמו כן, השר השתתף בשיעור "הבית היהודי" בכיתה י"ב.

הסיור התנהל ברוח טובה וחיובית, ובסופו אמר השר בנט "אני רואה פה מערכת חינוך מקסימה, ומוקסם לראות את הדברים הנפלאים שעושים כאן. אני מודע למתיחות הרבה שנוצרה בין משרד החינוך למגזר החרדי בעקבות הקדנציה הקודמת.
"זה לא סוד שהשקפת עולמי אינה זהה למה שנעשה בקדנציה האחרונה במשרד החינוך.

''לצערי, בשנים האחרונים היתה אווירה לא תמיד אוהדת לציבור החרדי, אבל העידן הזה נגמר", הבהיר שר החינוך. ''אני מעוניין שהציבור החרדי ומוסדות החינוך המפוארים שלו ירגישו שווי זכויות, ולא מקופחים. המדיניות שלי בעניין הזה ברורה: מגיע לילדי החינוך החרדי שוויון".

בנט הדגיש כי "מנהל המחוז החדש, איציק זהבי, יפעל ברוח זו, ואני משוכנע שיצליח בכך. אנחנו פותחים דף חדש במערכת היחסים בין מערכת החינוך לבין הציבור החרדי".