אהוד אולמרט
אהוד אולמרטPhoto by Tali Mayer/POOL

בית משפט השלום בירושלים דחה הבוקר (רביעי) את הסדר הטיעון שגובש בין סנגורי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לבין המדינה, ולפיו היה אמור לרצות שישה חודשי מאסר בחופף לשנת מאסר וחצי שנגזרו עליו בפרשת הולילנד.

נשיא בית המשפט השופט אביטל חן גזר על ראש הממשלה לשעבר חודש מאסר נוסף והוא יירצה עונש בן שנה ושבעה חודשים. בנוסף הטיל השופט על אולמרט קנס כספי בסך 50,000 ש''ח.

לגזר הדין המלא

בדיון הקודם על הסדר הטיעון השמיע השופט ביקורת על העונש החופף שביקשה הפרקליטות. "אין לכם בעיה ראייתית בתיק, אז מדוע כל העונש הוא בחופף? בעברית מכובסת, הנאשם לא הולך למאסר".

עו"ד אלי זוהר, פרקליטו של אהוד אולמרט, הביע אכזבה מקביעת בית המשפט ואמר "הסיבה העיקרית לעסקה הייתה העובדה שהיא חופפת ומביאה לידי סיום את כל הפרשות הקשורות. צר לי על התוצאה הזו, צר לי על הקביעה של השופט, אבל אנחנו נבדוק אותה לגופה.

''נחליט בקשר לערעור, אולמרט היה מאוכזב. היה סיכום ועם הסיכום הזה באנו לכאן והשופט הביע דעות מסוימות בזמן טיעון. צריך לקיים הסכמים", טען.

ביום שני הקרוב יחל אולמרט לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו במסגרת פרשת הולילנד. הבוקר בבית המשפט היתה זו ההופעה הפומבית האחרונה של ראש הממשלה לשעבר לפני כניסתו לאגף 10 בכלא מעשיהו.